5 671 läst ·
19 svar
6k läst
19 svar
Elcentral på vinden
Det är faktiskt två olika personer. Nästan behörig är snickare han gör det som vi får göra själva (misstänker lite mer än det) Men inkopplingen får en riktig elektriker göra. Jag läste en rolig tråd igår om vad behöriga elektiker lyckats med.
http://www.byggahus.se/forum/teknik/24877-samvetsfraga-angaende-el.html
Kanske ska vi satsa på stearinljus istället....
http://www.byggahus.se/forum/teknik/24877-samvetsfraga-angaende-el.html
Kanske ska vi satsa på stearinljus istället....
Aha! en nästan behörig elektriker-snickare

Man ser ju hur det kan gå när en nästan behörig elektriker-(valfritt yrke) gör elinstallationer.
Senaste exemplen: kopplar in 12Volt belysning, en tråd på varje utgång på trafon-konstigt att det inte lyste! Gör för kort sladd till trafon så man måste borra hål i taket för att komma åt den. Då var det en nästan behörig kakelsättare
Man ser ju hur det kan gå när en nästan behörig elektriker-(valfritt yrke) gör elinstallationer.
Senaste exemplen: kopplar in 12Volt belysning, en tråd på varje utgång på trafon-konstigt att det inte lyste! Gör för kort sladd till trafon så man måste borra hål i taket för att komma åt den. Då var det en nästan behörig kakelsättare
Är jobbet svart eller vitt?
Är jobbet kan du nog kräva att en "riktig elektriker" gör jobbet om du känner dig orolig..
Skicka upp lite bilder på det den nästan behöriga elektrikern gjort, så kan nog expert panelen bedömma hans/hennes arbete..
Är jobbet kan du nog kräva att en "riktig elektriker" gör jobbet om du känner dig orolig..
Skicka upp lite bilder på det den nästan behöriga elektrikern gjort, så kan nog expert panelen bedömma hans/hennes arbete..
Skicka upp lite bilder på hur den nästan behöriga elektrikern/snickaren ser ut åxåel_richard skrev:
Klicka här för att svara