"Elaton väljer rätt ögonblick att köpa el. Varje dag. Vi är den smarta inköpstjänsten för el."

"Med Elaton kan du sluta fundera: har jag rätt elpris? Elatons experter skapar ett stabilt, lågt pris på el så att du kan välja bort traditionella elavtal och lockpriser."

o.s.v.....

Nån som har hakat på? Nyfiken på att hoppa på detta då det låter riktigt bra, har börjat tröttna på elräkningar runt tusenlappen i månaden enbart för hushållsel.
Hittar dock inga opartiska kommentarer nånstans.

Bra,
Då ska jag köpa några kWh och spara till i vinter

Jag hoppade på det faktiskt, lät väldigt bra. Bytet till elaton kommer att ske 1 november så jag vet inte än vad det kostar. Har haft rörligt från e-on förut så det borde inte kunna bli dyrare :D.

Jag tecknade också avtal idag, värt att prova helt klart.

Verkar intressant. Någon mer som har erfarenheter av upplägget?

Nån som har några erfarenheter så här året efter? Jag var tvungen att ångra mitt tecknade avtal då E.on. tyckte jag hade ett giltigt avtal, men tänkte teckna avtal detta år istället.

Vattenfall kör samma typ av kampanj just nu, fick hem ett erbjudande i brevlådan häromveckan.

Ni som nu anslutit er till elaton, vad är era erfarenheter kring tjänsten?

Denna tjänsten är nog så bra att ingen vågar dela med sig!:D

Haha verkar inte bättre :)

Jag kikade på min elräkning för december. Borås Energi tog 44,74 öre per kWh. Av diagrammet på Elatons hemsida för december framgår att priset är ungefär detsamma.
Så jag håller mig nog till min vanliga leverantör.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.