Har fått en offert från Fortum på elanslutningen till vårt hus och det är ju helt galet vilka priser... de har dessutom gått upp från 1 mars och vi visste inget om det och tydligen ingen annan heller.
Vi hade budgeterat 25,000 vilket enligt säljaren var högt räknat men hoppsan så fel det blev, offerten är 66,875 :@
Priserna är ändrade så mellan 0-200 m till mätstationen kostar det 26,875 och mellan 200-600 m kostar det ovannämnda hutlösa summa..
Det är nog värt att kolla upp hur långt från närmsta station din tomt ligger så slipper man otrevliga överraskningar.