Jag har köpt en Ikea spishäll matmässig, vet inte vilka delar jag ska köpa för att elektrikern ska kunna installera den?
Någon som vet?
 
Beror på om den ska köras som 1-fas eller 2-fas samt hur det i övrigt ser ut i köket med befintlig el.
 
macgunde macgunde skrev:
Beror på om den ska köras som 1-fas eller 2-fas samt hur det i övrigt ser ut i köket med befintlig el.
Tror att det är 2fas men förstår inte skillnaden?
 
Textdokument med teknisk information om en apparat: anslutningseffekt, säkring, spänning och storlek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart induktionshäll i köksmiljö med en gryta och produktdetaljer i text nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
A Asalea66 skrev:
Tror att det är 2fas men förstår inte skillnaden?
 
Den går att koppla in på både 1-fas och 2-fas. Hur den ska kopplas beror på hur din elanläggning ser ut. Om du har 3-fas i bostaden så är 2-fas att föredra, men beror på vad som är draget från centralen till den plats hällen ska vara.
 
macgunde macgunde skrev:
Den går att koppla in på både 1-fas och 2-fas. Hur den ska kopplas beror på hur din elanläggning ser ut. Om du har 3-fas i bostaden så är 2-fas att föredra, men beror på vad som är draget från centralen till den plats hällen ska vara.
Tror det är en tjockare kabel 3G
 
Räcker inte med att tro när det gäller el, kolla med den elektriker du ska anlita så blir det rätt.
 
  • Gilla
orienterarn
  • Laddar…
macgunde macgunde skrev:
Räcker inte med att tro när det gäller el, kolla med den elektriker du ska anlita så blir det rätt.
Ja han vet
 
  • Gilla
orienterarn
  • Laddar…
Minst4ggr2,5 2fas 16A+ 0+jord
 
Lite knapp information för att ge något svar. Kan du fotografera av matningen som kommer ur väggen?
 
Fotografen Fotografen skrev:
Lite knapp information för att ge något svar. Kan du fotografera av matningen som kommer ur väggen?
Samt tag också ett foto av säkring centralen (proppskåpet) samt om det finns en skriven förteckning vad olika säkringar går till.
 
L Leif i Skåne skrev:
Samt tag också ett foto av säkring centralen (proppskåpet) samt om det finns en skriven förteckning vad olika säkringar går till.
Jag ska upp på fredag o då tar jag gärna ett foto:)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.