Ansluts de med 3-fas, eller grövre kabel?
Man ser ju effekter som vattenpump 500 W luftpump 400 W och värme 1500 W, lägger man ihop dessa blir det ju 3500 W, låter som lite för mycket för en vanlig 1-fas installation.
 
2.5 kvadrat och 16A en fas så går det utmärkt att köra allt på en gång.
Denna fråga kanske mer hör hemma i el delen men nu fick du svar.
 
Såg att elsäkerhetsverket belagt flera "bubbelkar" med försäljningsförbud! Lite läskigt.. vatten och el brukar ju inte gå så bra ihop! =)

Men jag håller med föregående talare.. 2.5 kvadrat e lungt!
 
Och se till att konversera med elektrikern redan när ni planerar rörgenomföringar så att det hamnar som han tänkt sig..
 
Åtminstone vissa av elförbuden berodde på att bubbelkaren såldes med stickpropp när de skall vara fast anslutna.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.