2 448 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
El till massagebadkar
Ansluts de med 3-fas, eller grövre kabel?
Man ser ju effekter som vattenpump 500 W luftpump 400 W och värme 1500 W, lägger man ihop dessa blir det ju 3500 W, låter som lite för mycket för en vanlig 1-fas installation.
Man ser ju effekter som vattenpump 500 W luftpump 400 W och värme 1500 W, lägger man ihop dessa blir det ju 3500 W, låter som lite för mycket för en vanlig 1-fas installation.
2.5 kvadrat och 16A en fas så går det utmärkt att köra allt på en gång.
Denna fråga kanske mer hör hemma i el delen men nu fick du svar.
Denna fråga kanske mer hör hemma i el delen men nu fick du svar.
Såg att elsäkerhetsverket belagt flera "bubbelkar" med försäljningsförbud! Lite läskigt.. vatten och el brukar ju inte gå så bra ihop! =)
Men jag håller med föregående talare.. 2.5 kvadrat e lungt!
Men jag håller med föregående talare.. 2.5 kvadrat e lungt!
Klicka här för att svara