6 628 läst ·
4 svar
7k läst
4 svar
El-patron, Nibe Fighter 310
Hej,
Jag har en Nibe Fighter310, och det fungar bra, men n"ar jag st"aller av el-patronen, panna temperatur s"anker mycket snabbt ( dessutom pannatryck).
Temperatur ute "ar omkring 0 nu.
Fraga: N"ar beh"over jag st"aller pa eller av elpatron knappen? "Ar det van om pannatemperatur s"anker direkt?
Jag har en Nibe Fighter310, och det fungar bra, men n"ar jag st"aller av el-patronen, panna temperatur s"anker mycket snabbt ( dessutom pannatryck).
Temperatur ute "ar omkring 0 nu.
Fraga: N"ar beh"over jag st"aller pa eller av elpatron knappen? "Ar det van om pannatemperatur s"anker direkt?
Medlem
· stockholm
· 17 inlägg
310p ska du inte stänga av el patron på.för den orkar inte bara driva på kompessorn(till och frånluften)att tempen går ner är ju för att pannan inte klarar att hålla det värmebehov huset har.
trycket går ner för att kallare vatten tar mindre plats än varmt vatten.kanske lite luft i systemet bidrar också till att trycket går ner när pannan blir kall.
ta ut en rörmokare som sammarbetar med nibe.kanske det är dags för service eller rengöring av ventilationen för att värmepumps delen ska fungera bättre.
lycka till
trycket går ner för att kallare vatten tar mindre plats än varmt vatten.kanske lite luft i systemet bidrar också till att trycket går ner när pannan blir kall.
ta ut en rörmokare som sammarbetar med nibe.kanske det är dags för service eller rengöring av ventilationen för att värmepumps delen ska fungera bättre.
lycka till
Hej har en fråga om samma sorts pump som kanske e lite utanför ämnet men ändå,
Har reagerat på att kompressorn går konstant i min värmepump, ska de vara så?
Har inte varit så speciellt kallt o vi har bott här över en månad nu,
Mvh Richard
Har reagerat på att kompressorn går konstant i min värmepump, ska de vara så?
Har inte varit så speciellt kallt o vi har bott här över en månad nu,
Mvh Richard
Jag har en likadan pump och på den går kompressorn tills dess den har uppnått 52 grader och sen stannar den. Kompressorn går väl mest hela tiden om det är kring nollan eller kallare ute och man inte använder spisen eller något annat som värmer upp. Om det är rätt eller fel vet jag inte men det är varmt och skönt inne i alla fallrichard_alunda skrev:
Mvh Mattias
(mitt första inlägg efter många månaders smygande på forumet)
Klicka här för att svara