Hej,

Jag är ute efter en lösning för att fälla ned eluttag i en bänkskiva. Jag har hittat Evoline fliptop som verkar vara ett bra alternativ - men den finns bara i rostfritt utförande och jag vill ha något i vitt till vår vita bänkskiva. Det måste gå att använda översta lådan under bänkskivan så en variant med pelare är inte aktuell. Är det någon som har några kloka tips?? Bänkskivan ska sitta i en köksö utan vatten så det behöver nödvändigtvis vara en produkt som är avsedd för en våt miljö.

Tack!
Joakim

Spraya en Evoline fliptop med vit färg?

Tack! Jo jag har tänkt tanken men drar mig lite för det. Den kommer att sitta väldigt exponerat så finishen är viktig. Den är ju också rörlig och kommer att utsättas för en del slitage så ytan måste vara hållbar. Kanske bara är jag som inte har erfarenhet av detta, men jag är lite rädd för att ytan inte får tillräckligt jämn och fin finish och/eller inte blir tillräckligt hållbar. Är det fånigt att oroa sig för det?

Har du frågat i elforumet?
Själv vet jag tyvärr ingen bra produkt till detta.

Det är ju inte säkert att vitt på vitt blir snyggt. Rostfritt skulle nog jag valt.

Smaksak, givetvis. :)

Visst är det en smaksak! Men eftersom det är en köksö utan installationer kommer hela skivan att vara inte bara arbetsyta utan också gästhäng/frukostbord, så då föreställer jag mig att en mer diskret variant är att föredra...

JoaStr skrev:
Hej,

Jag är ute efter en lösning för att fälla ned eluttag i en bänkskiva.... ...Det måste gå att använda översta lådan under bänkskivan så en variant med pelare är inte aktuell.
Känns lite som att du både vill äta kakan och samtidigt spara den... :rolleyes:

Jag kan inte tänka mig någon lösning om det ska gå att använda den översta lådan.
De två varianter som jag känner till är dels den där pelartypen som skjuts upp och ner plus en typ som har gångjärn och som man viker upp/viker ner. Men oavsett så bygger ju både de neråt och vid nerfällt läge så går det ju inte att "manövrera" översta lådan.
Möjligtvis att någon annan känner till någon annan lösning.

//Patrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.