Förvisso men det verkar bara väldigt klumpigt att jobba med, kör utelsutande av plåtdosor på industrin men av andra orsaker.Fotografen skrev:
Redigerat av moderator:
Plåt kan bli strömförande vid fel. Det kan lätt bli vassa kanter som tar sig igenom kopplingstrådens isolering. Amerikansk kopplingstråd har kraftigare isolering, både hårdare och tjockare tror jag. Jag har varit med om att bygga elskåp för USA, vi kopplade den med speciell tråd, det var ett elände. Styvare och mer svårskalad.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 838 inlägg
Kvadratmillimeter är faktiskt inte så dumt. Det går att räkna på också.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Ni kan känna er blåsta på mm2 beteckningarna, det är resistansen som styr. En 2,5 mm2 är 1,72 mm i dia vilket bara ger 2,36 mm2.
AWG är som MPG, hur lång tråd / hur långt man kan köra , av en bit koppar / en skvätt bensin.
Gängor är liknande, hur många som ryms på en tum.
Vi är väl lite insnöade på SI enheterna men det fungerar lika bra med amerikanska enheter.
Protte
AWG är som MPG, hur lång tråd / hur långt man kan köra , av en bit koppar / en skvätt bensin.
Gängor är liknande, hur många som ryms på en tum.
Vi är väl lite insnöade på SI enheterna men det fungerar lika bra med amerikanska enheter.
Protte
