Min fråga är om det är ok att använda vanlig vp slang 16 i en brandvägg, dosor finns ju som är klassade för att montera i brandväggen men man behöver ju ha något mellan doserna jobbigt att skicka el via BT
 
A
Det går bra med vanlig kanalisation, kolla bara BSB eller annan dokumentation vad som ställs för klassificeringskrav på installationskablarna. Vanligtvis Dca-s2,d2,a2.

Dosor som vetter åt olika håll i samma vägg ska monteras med inbördes avstånd om minst 200mm
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.