Hej!
Var hade ni placerat lamputag och spotlight i huset?
Det är högt i tak(ryggpstak) ca 5,5 i fin entren, köket och vardagsrummet. Resten av rummet är det vanligt lågt tak ca 4,80m. Hur hade ni gjort?
Ni får görna ge tips ang smygspottar i fönster sant utvändigt vad som är bra atr tänka på. Allt ang el är vi öppna för förslag.

• Ritning av bottenvåning i hus med angivna mått för rum och möblering, samt teckenförklaring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
M Meli90 skrev:
Resten av rummet är det vanligt lågt tak ca 4,80m.
En vanlig takhöjd är kring 2,5 m. Är det så att du tycker att närmare 5 är vanligt eller är det något som är felskrivet?

Har du läst den guide om ljussättning som Hide-a-lite har på sin webbplats?
Där finns det många bra tips att utgå ifrån.

• Gilla
Emil_K
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
En vanlig takhöjd är kring 2,5 m. Är det så att du tycker att närmare 5 är vanligt eller är det något som är felskrivet?

Har du läst den guide om ljussättning som Hide-a-lite har på sin webbplats?
Där finns det många bra tips att utgå ifrån.
Du har helt rätt, 2,5m är det. Ändrar så det blir rätt. Skicka länken, har inte läst.

Fler eluttag än man tror, är väl ett tips. Jag skulle också fundera på såna som innehåller usb på lite strategiska ställen. Hur mycket "smart hem" har ni tänkt er? Det är ju stor skillnad på att kunna planera sånt i förväg istället för som vi med gamla hus från - 58 får göra, dvs anpassa det som går och sukta efter resten.. Jag tänker wifi, repeaters och sånt. Själv gillar jag eluttag som sitter i fönsterhöjd, men mina sitter vid golvet. Ett på varje sida i normala sovrum istället för mina som satt mitt på väggen och doldes effektivt av alla sängramar. Jag skulle definitivt ha uttag över alla altandörrar, för julstjärnor, slingor med led osv. Massor i köket, har själv 6 stycken över min oerhört korta bänk i 50-talsköket (vid inflyttning fanns NOLL). Har du led i fönstren se till att dom går att reglera, har kompisars som bara går på skymningsrelä, helt värdelöst. Ska dom stänga av dem får de bryta säkringen. Gå igenom rum för rum och "inred" i tanken för olika säsonger.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.