Hej, det här är min laddstation imköke5, ser ju rätt trist ut så jag undrar om någon har tips på någon liknande (detta är eljo) och tvåvägs - tror inte den envägs jag hittat på nätet kommer se bra ut då det är utsågat för dubbla uttag.

Tacksam för alla tips :)

• En laddstation med två kablar anslutna till ett eluttag i ett kök, monterat på en träpanelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
zleepys
Uttaget ovan har jag ett i köket, riktigt bra, och smidigt med både uttag plus USBA+C, det skulle jag satsa på om jag var du :)

Tack för detta, den ser bra ut, hittade även en på amazon som ser lite nättare ut bilder nedan, men är det någon som vet om de där banjonettgrejorna baktill passar i en vanlig svensk dosa som jag har idag ?

• Dubbel vägguttag med USB-portar, vit ram, för diskussion om kompatibilitet med svensk elinstallation.
    Skapa konto
  • Närbild av baksidan på en elektrisk apparat med banjokontakter, skruvar och anslutningsinformation.
    Skapa konto
zleepys
jag tyckte inte det från amazon såg "nättare" ut, såg mer utåtstickande, men bilder kan ljuga :)
du får väl öppna upp ditt nuvarande uttag och se hur det ser ut helt enkelt?

men oavsett så blir det bättre än "setup:en" du har nu iallafall, hoppas du blir nöjd :)

edit :
hittade det på amazon, måtten var 105x80x28 mm
och schneiders är 128x87x22,4 mm så var lite mer utåtstående (5,6mm mer)

Redigerat:
  • Gilla
MBL19
  • Laddar…
ahhtack det hade jag inte tänkt på, det får bli schneider då. tack för tiosen :)

Tack, den såg bra ut! Vad är det för "klor" som sticker ut på baksidan, tror du de funkar med min befintliga svenska dosa för jag vil helst slippa byta ut den.

O olof63 skrev:
Tack, den såg bra ut! Vad är det för "klor" som sticker ut på baksidan, tror du de funkar med min befintliga svenska dosa för jag vil helst slippa byta ut den.
Klor brukar fungera bra i svenska dosor. Men de brukar kunna plockas bort också. Skruvarna räcker kanske om dosan är i bra skick.

Fast 20W PD räcker väl inte för laptopen ändå? Det är lagom för mobilen.

• Gilla
hapazard
  • Laddar…
S sjoelund skrev:
Klor brukar fungera bra i svenska dosor. Men de brukar kunna plockas bort också. Skruvarna räcker kanske om dosan är i bra skick.

Fast 20W PD räcker väl inte för laptopen ändå? Det är lagom för mobilen.
Jag kan ha fel här, men det är nog beroende på laptop. Full laddning samtidigt som den är igång får man väl inte, men den laddar så mycket den kan. Om inte annat får man längre drifttid.
Schneider-uttaget matar ingenting om laptopen förväntar sig PD-matning.
En annan bieffekt är att mobiler som stöder snabbladdning laddas snabbare.

/Höghus

Höghus Höghus skrev:
Jag kan ha fel här, men det är nog beroende på laptop. Full laddning samtidigt som den är igång får man väl inte, men den laddar så mycket den kan. Om inte annat får man längre drifttid.
Det beror på om laptopen klarar 12V. De lite kraftigare vill ha mer och laddar inte alls på 20W. En mindre kraftfull sak, typ Macbook Air klarar sig bra...

• Gilla
Höghus
  • Laddar…
O olof63 skrev:
tror inte den envägs jag hittat på nätet kommer se bra ut då det är utsågat för dubbla uttag.
Samma storlek på hålet oavsett om det är envägs eller tvåvägs-uttag i detta fallet.
Hade det varit tvåvägs med låg profil så är det en annan sak däremot men det kräver dessutom en 1,5-dosa i väggen.

Tack för alla tips, har beställt lite olika prylar så jag återkommer när jag testat dessa på plats.

Men prylarna på amazon, vad är det för fabrikat? Just saker som USB laddare vill man inte köpa som "no name brand" kinesiskt. Finns exempel på kinaladdare som helt saknar isolation, prylen man laddar blir strömförande 230V.

• Gilla
BSOD och 2 till
  • Laddar…
Good point, den här jag tittade på var en insticksplugg från någon kines som har märket. TESSAN - är den inte märkt så åker den tillbax

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.