1 045 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
El-beredare
Medlem
· västra götaland
· 64 inlägg
Hej,
Kommer inom kort att installera en Solo Innova 30, acktank samt en el-beredare.
Har läst flera inlägg om att ha en beredare ist. för att värma acktanken med elpatron för varmvatten och nappade på den idén.
Frågan är om jag skall sätta kulventiler så att det går att koppla bort beredaren el. alltid köra via beredaren?
Enklast är ju att alltid köra via beredaren. den extra el det går åt kanske är försummbar?
Kommer inom kort att installera en Solo Innova 30, acktank samt en el-beredare.
Har läst flera inlägg om att ha en beredare ist. för att värma acktanken med elpatron för varmvatten och nappade på den idén.
Frågan är om jag skall sätta kulventiler så att det går att koppla bort beredaren el. alltid köra via beredaren?
Enklast är ju att alltid köra via beredaren. den extra el det går åt kanske är försummbar?
Håller med föregående, låt el-beredaren alltid vara inkopplad i serie efter acktanken.. har du värme i acktanken blir ju elkostnaden noll eftersom termostaten slår ifrån i beredaren..och dessutom minskar risken för legionella...
Medlem
· västra götaland
· 64 inlägg
hur pass varmt vatten kör ni från acktanken in i beredaren.
Klicka här för att svara