funderar på att köpa vägg uttag på chjas ohlsson, dom har en sort som e lite billigare än elko och eljon, har nån någon erfarenhet av dom...
får ju typ 20 st för 900 kr av den billiga och över 2000 för 20 av eljo och elko, det e mycket pengar när man ska ha många

mvh hemma fixare

Nu vet jag inte exakt vilka det är du tittar på.

Min erfarenhet av billiga uttag är att dels brukar petskyddet vara näst intill omöjligt att penetrera med en vanlig kontakt, dels har jag varit med om väldigt dåliga anslutningsklämmor där det varit halvt omöjligt att få en tråd att sitta (just de jag tänker på köpte jag för flera år sedan på JULA). Det där med dåliga ansutningsklämmor tycker jag är allvarligt efterssom dessa utag ofta säljs till hempulare som kanske inte har så jättebra koll på vad som händer om man inte lyckas få till en bra anslutning (brand).

Jag köpte Peha uttag från elbutik.se för 66 kronor styck. Inte lika snygga som eljo men dom var smidiga att montera och verkar hålla betydligt bättre kvalitet än CO & co iaf...

och jag tycker det är värt att köpa de "dyra", blir billigare i längden och du slipper bli irriterad...

Jag förstår att 2000 kan kännas som mycket pengar, men tänk så mycket annat man betalar glatt utan att blinka.

P
Köp de dyra. De är bättre på alla sätt och vis. Lättare/bättre att installera, lättare/bättre att använda, ofta (inte alltid) snyggare, och sist men inte minst: Du kan gå in nästan var som helst och komplettera och måste inte åka till just Clas Ohlson som kanske t.o.m. slutat med just det märket om några år. Risken är också att du köper de billiga och inser hur dåliga de är och stör dig så mycket på det att du går och köper de dyra i alla fall till slut och har då lagt ner mer pengar än om du köper dem dyra direkt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.