Skall nu till o ansluta till byggel o sedermera vanlig villaanslutning.
Nu är det så att jag absolut inte ha Sydkraft som leverantör sedan (nu till byggelen orkar vi inte ställa till det) och min fråga är då:
Vad gör vi för att slippa ha dom som elleverantör (som nät lev kommer man tyvärr inte undan dom) sedan??

Eller man förbinder sig inte för något spec. i detta läget??
Vad skall vi tänka på förövrigt??


:)
 
Bob_the_builder
Nej, så länge ni inte tecknar ett avtal (tex 3-års) så har ni tillsvidarepris. Det innebär att ni kan byta när ni vill. Ta bara kontakt med det bolag ni vill köpa el av så fixar de allt pappersarbete.
 
Husbyggarn skrev:
Fast i nuläget är det Sydkraft ni måste kontakta. Och som bob the buider sa..sålänge ni inte tecknar avtal så går det att byta..
Kan dock vara så att ni måste köpa anvisningselen från Sydkraft, nätägaren?! Det vill säga sålänge det är "byggkraft"?
Tackar för svaren!

Precis så är det att nätägaren är Sydkraft och då får vi hålla tillgodo med dom när vi har byggel, men sen ryker dom....
8) :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.