Hej!

Går i funderingarna att byta fönster och fastnade för ekstrands fönster. Såg att dom har så man kan få installationen gjord oxå. Så nu undrar jag om det är någon i Skåne installerat fönster med hjälp av dessa och om ni var nöjda med resultatet?

/peter

Hej Peter.
Jag har själv monterat en del från Ekstrands och är helt klart nöjd. Det jag gillade med dem var två saker. Man kunde få dem i exakt den storlek som man ville och att det var väldigt nätta att jobba med eftersom man valt att köra med tvåglas och argongas mellan dessa. Jag har haft ett problem med ett vridfönster och det kom de efter några dagar och fixade direkt!

/Magnus

Hej igen Peter....
Missade en sak. Din fråga gällde om man haft erfarenhet av installation och det har jag med! Efter att ROT-avdrag kom med så när jag skulle byta två fönster så valde jag att de skulle göra allt. Det blev jättebra och smygar och foder blev kanon. Det jag också gillar med dem är att glaslisten sitter på insidan och det gillade mitt försäkringsbolag eftersom många inbrott görs genom att man på utsidan plockar ut glaskassetten genom att ta bort dessa lister från utsidan. Men det kan man inte på dessa fönster.

Vi har tittat på Ekstrands och de ligger bäst till prismässigt.

Är det konstigt att de bara har 2-glas? Min tanke när jag ville byta fönster var ju att få 3-glas.

Magnussve skrev:
Hej Peter.
Jag har själv monterat en del från Ekstrands och är helt klart nöjd. Det jag gillade med dem var två saker. Man kunde få dem i exakt den storlek som man ville och att det var väldigt nätta att jobba med eftersom man valt att köra med tvåglas och argongas mellan dessa. Jag har haft ett problem med ett vridfönster och det kom de efter några dagar och fixade direkt!

/Magnus
2 inlägg. Det här luktar reklaminlägg så det skriker om det.

Håller klart med om att det luktar skumt. När jag bytte fönster på min kål till 2glas pvcfönster så ringde jag till mitt försäkringsbolag folksam. Frågade om vad deras försäkring krävde. Det enda de hade till svars var att fönstrena skulle vara låsta och att dessa inte skulle kunna öppnas från utsidan. De sa aldrig något om någon list eller liknande.
Sen vet jag inte hur kunnig han var på folksam om fönsterbyte men men.
Hoppas att fler svarar på hur Ekstrands arbetar, så att man kan få en säker uppfattning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.