För oss blev det inget Eksjöhus för säljaren var så himla ointresserad av att sälja hus att de genast föll från listan...

Någon som har prisinformation kring Eksjö på totalentreprenad? Verkar uppbenbarligen inte speciellt angelägna om att sälja. Berättade att vi hade tomt, men inte planerade att bygga förens 2012, sen dess helt dött och några prisuppgifter får man inte! Inte ens några generella.

Tyresö
ankan83 skrev:
Någon som har prisinformation kring Eksjö på totalentreprenad? Verkar uppbenbarligen inte speciellt angelägna om att sälja. Berättade att vi hade tomt, men inte planerade att bygga förens 2012, sen dess helt dött och några prisuppgifter får man inte! Inte ens några generella.

Tyvärr, kan jag förstå dom. Om dom ger dej ett ca-pris idag, då kommer du att hävda år 2012 att du har blivit lovad ett pris som då är 2 år gammalt och helt orelevant. Så jag kan förstå att dom inte tar den risken - tror dom blir mer intresserade när det är dags för dej att bygga. Du räknas som en "kall" kund för dom nu, när du inte ska bygga inom några månader.

Hej,

Självklart, men måste givetvis kunna få en prisbild i dagsläget. Har inte den blekaste idag om jag tittar på ett hus, om det hamnar på 1.500.000 eller 4.000.000. Priset är avgörande, för att kunna gå vidare och lägga det mest grundläggande som, har jag råd?

Vilket hus tittar ni på? Det skiljer ju såklart mellan husen.
Jag fick offert på deras största suterränghus, Sundvik, i somras på husknuten i Gbg. ca 3,2 mil nyckelfärdigt med FLVP.
Vi valde en annan husleverantör.

Jag håller på och bygger med dom i Nacka just nu. Deras prisspann ligger mellan ca 2 miljoner för de billigaste husen i "EgnaHem"-serien och upp mot 3-3,5 för de dyrare och de riktigt stora ca 4 miljoner. Är för övrigt jättenöjd hittills och har ett mycket bra bemötande.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.