5 238 läst ·
20 svar
5k läst
20 svar
Eksjö
Sida 1 av 2
Är ni nöjda med Eksjö hus? Ni som har byggt.. Vi funderar på dom. Visst kan inte alla vara nöjda men överlag. Tror man kan hitta något dåligt om de flesta leverantörer.
Vi funderar kanske på ett lyckan vinkel..
+ någon som vet vad dom drar av om man vill måla, lägga golv, sätta upp kök själva?
Vi funderar kanske på ett lyckan vinkel..
+ någon som vet vad dom drar av om man vill måla, lägga golv, sätta upp kök själva?
Vi funderade på ett Lyckan Funkis vinkel förut så då kollade vi upp en del. Enligt en släkting som jobbat som säljare på ett annat husföretag så är Eksjöhus väldigt bra + att de ger högre avdrag än andra hustillverkare om man väljer bort saker. Men jag har ingen egen erfarenhet.
vi har haft husresning idag på ett harmoni från eksjöhus.. vi tycker att kontakter med säljare och eksjöhus har fungerat bra, har de uppkommit problem så ha de löst sig på bästa sätt. så vi är nöjda än så länge..
Vi flyttar in i vår Villa Trend om en vecka. Allt har gått jättebra. Genomgående bra kvalité. Valde till 100mm isolering i plattan då Eksjöhus av någon anledning håller fast i att 200mm cellplast räcker. Kommer knappast löna sig har jag räknat ut.... men valde även till 100mm i taket och där räknar jag hem det 
Vi har precis börjat så att säga, fixat bygglovsritningar och sånt. Vi ska bygga ett Tärnsjö med lite ändringar (harmoni ingång t ex) i Malmö området. Inflyttning är planerad till mars 2011. Vi hade också träffat andra tillverkare och ja måste säga så här långt är kontakten och servicen absolut topp. Vi får svar på alla frågor och planeringen är i minsta detalj.
Hos andra tillverkare hette det "vi fixar beställningen och sen ser vi vad priset blir".:wow:
Så vi är väldigt nöjda så här långt
Hos andra tillverkare hette det "vi fixar beställningen och sen ser vi vad priset blir".:wow:
Så vi är väldigt nöjda så här långt
Jag har dessvärre mycket negativa erfarenheter av Eksjöhus. Det handlade om en säljare som konstant försökte lura oss. Han lade ut allt grundarbete på sin egen firma (vi visste inte att det var hans firma) och fakturerade både oss och vår byggfirma som således fakturerade oss ytterliggare en gång. Dessutom fick vi ingen hjälp från eksjöhus centralt. Dock måste jag säga att huset är gediget och mycket bra konstruerat. Så mitt tips är helt enkelt att vara noggrann med din säljare, och dubbelkolla allt!
Tack för svaret KingOfThe Road. Vi har kollat allt och av tillfällighet var det Eksjöhus byggfirma som vi köpte tomten av. De har vi också kollat up och alla deras kunder var väldigt nöjda. Vi fick också besöka en familj som också hade byggt ett Tärnsjö med de. Men som man läser överall och som också vår sälare sa, så finns det ju tyvärr överallt rotägg som förstör för företagen.
Var är det ni har byggt nånstans? Och vad för hustyp?
Det med problemen med olika byggfirmor var enligt vår säljare också anledningen till att Eksjöhus numera bara använder samma stor firma till att göra badrummen i hela landet. De var trötta på alla lokaler byggfirmor som klantade sig och levererade dålig kvalitet.
....på helgen var vi ute igen och kollade färger av olika takpannor mot den sorts tegel som vi vill ha. Tror vi har bestämt oss nu
Var är det ni har byggt nånstans? Och vad för hustyp?
Det med problemen med olika byggfirmor var enligt vår säljare också anledningen till att Eksjöhus numera bara använder samma stor firma till att göra badrummen i hela landet. De var trötta på alla lokaler byggfirmor som klantade sig och levererade dålig kvalitet.
....på helgen var vi ute igen och kollade färger av olika takpannor mot den sorts tegel som vi vill ha. Tror vi har bestämt oss nu
Hej, Vi bygger ett Trend pulpet som är färdigt om tre veckor. Vi är supernöjda med Eksjöhus. Allt har gått otroligt bra och vi har blivit jättebra och professionellt bemötta. Kan absolut rekommendera Eksjöhus, skulle utan tvivel bygga med dem igen! Inget att tveka på utan bara att slå till 
Lycka till!
Lycka till!
Hej essetR,
Vi flyttade in i en nybyggd Björkudden förra juni, alltså nästan 1 år sedan nu!
Vi är jättenöjda med huset, besiktningen gick alldelles utmärkt. Det är en gediget konstruktion.
Om jag kan ge ett tips, det viktigaste av allt är de entreprenör du kommer att få för bygget. Säljaren har man ju inte så himla mycket kontakt med när själva bygget har börjat.
Man ska också vara rätt insatt själv, och tänka på sådana saker som att beställa byggel i god tid, vara på det klara med att grunden blir alltid dyrare än beräknat beroende på tomten, osv...
Men som sagt vi är jättenöjda med huset. Man tjänar inte så mycket på att köpa/montera köket själv eftersom deras avtal med HTH gör att köket kostar väldigt lite i jämförelse med vad du skulle betala. Så även ett Ikea kök blir knappast billigare till exempel.
Vi byggde i Stockholms norrort.
Mvh,
Vi flyttade in i en nybyggd Björkudden förra juni, alltså nästan 1 år sedan nu!
Vi är jättenöjda med huset, besiktningen gick alldelles utmärkt. Det är en gediget konstruktion.
Om jag kan ge ett tips, det viktigaste av allt är de entreprenör du kommer att få för bygget. Säljaren har man ju inte så himla mycket kontakt med när själva bygget har börjat.
Man ska också vara rätt insatt själv, och tänka på sådana saker som att beställa byggel i god tid, vara på det klara med att grunden blir alltid dyrare än beräknat beroende på tomten, osv...
Men som sagt vi är jättenöjda med huset. Man tjänar inte så mycket på att köpa/montera köket själv eftersom deras avtal med HTH gör att köket kostar väldigt lite i jämförelse med vad du skulle betala. Så även ett Ikea kök blir knappast billigare till exempel.
Vi byggde i Stockholms norrort.
Mvh,