Vi har vårt varmvatten värmt via en värmeväxlare på en 1500 liters ackumulatortank. Funderar av olika orsaker på att ev. skaffa en varmvattenberedare. Jag värmer tanken med el över sommaren, och det känns om att kostnaderna för detta borde vara betydligt billigare på en varmvattenberedare?

Någon som har erfarenhet? För vinner jag inte ekonomiskt på det så kan jag lika gärna fortsätta med denna lösning.
 
Den här lösningen har vi för vårt varmvatten;
http://www.inkaenergi.se/
Varmvattnet blir därmed gratis så fort solen lyser (även på vintern om inte snön ligger på solcellerna!). Särsilt dyrt är det inte heller ca 30 000 inkl 300 liters varmvattenberedare och du får bidrag för installationen från länsstyrelsen (ca 5000).
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.