Ska göra en liten "uppfräschning" i köket i nya lägenheten! Såhär ser det ut nu: Vit stomme med eklaminatsluckor (rätt fräscha), mörk mörk brun bänkskiva (ska bort!), sliten plastmatta med korkmönster (ska bort!), grönbrunsvart kakel vid bänkarna (ska bort!!!). Vitvaror från 60 o 70-talet.

Detta ska göras:
Måla om. Färg? Nya bänkskivor (ek?). Nytt kakel (mosaik?). Ny häll o inbyggnadsugn o fläkt (rostfritt). Nytt golv (laminat)

Funderar lite färgsättningen i köket.. ekluckorna och bänkskiva går ju lite mot gult eftersom det är ek. Vad ska man ha för mosaik eller kakel. Vad för färg på väggarna och vad ska man ha för golv? Någon som har några snygga förslag?

Vi ska ha svart bänkskiva (Svart mineralmönstrad) från IKEA med en tjock kantlist. Vi har satt väv på väggarna och målat i en vit nyans, "ägg" heter den från Nordsjö. Kakel till det blir Topstone från Höganäs i beige och svart. Golvet är en plastmatta som heter Optic från Tarkett och ser ut som klinker.

Tyvärr har jag inga bilder på köket för det är inte färdigt ännu vi håller på att renovera. Vi har kommit så långt att vi har en gång till att måla väggarna sen läggs mattan imorgon..... återkommer med bilder.

Här är en bild på mattan iaf....

• phpptgkxh.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Köket är inte färdigt ännu men jag har kört med vitoljad ek till golv och matt vitt kakel. Vad jag ska ha på väggarna 'r ännu inte bestämmt men tänkte få in lite färg i köket via tapeter.
IMG_1036.JPG
IMG_1037.JPG
IMG_1038.JPG
IMG_1039.JPG
IMG_1040.JPG
IMG_1041.JPG
IMG_1042.JPG

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.