7 416 läst · 14 svar
7k läst
14 svar
Ekfanérad MDF - Prisbild
Hejsan,
Stor spridning på prisbilden vad gäller enkelsidig ekfanérad 13mm MDF.
ABI trä : 1.185 kr / skiva
Högsbo trä: 838 kr / skiva
Lokalt Snickeri: 750 kr / skiva
Någon som har tips på ännu bättre pris i Göteborgsområdet ?
Stor spridning på prisbilden vad gäller enkelsidig ekfanérad 13mm MDF.
ABI trä : 1.185 kr / skiva
Högsbo trä: 838 kr / skiva
Lokalt Snickeri: 750 kr / skiva
Någon som har tips på ännu bättre pris i Göteborgsområdet ?
Både Högsbo trä och det lokala snickeriet verkar ha rimliga påslag. På det lokala snickeriet tar de knappt något extra av dig.
Medlem
· Västra Götaland
· 401 inlägg
Interwood tar 540 + moms, men då är den två sidig (A/B kvalitet)
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Någon som vet var man hittar tjockare mdf med ekfaner alternativt plyfa med ekfaner. Tänker mig ca 18 mm till vettigt pris.
Beijer kunde ta hem 18 mm mdf med enkelsidig ekfaner 1200x2400 skiva till det facila priset av 4300+moms.
Beijer kunde ta hem 18 mm mdf med enkelsidig ekfaner 1200x2400 skiva till det facila priset av 4300+moms.
Hoppas det priset var för mååånga skivor- Ek mdf 19x2440x1220 A/B kan man köpa för runt 950 kr med moms.hantverkare1 skrev:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 401 inlägg
Igen, Interwood
19 mm 580 + moms. Det skulle mycket väl kunna vara så att Beijer köper från Interwood, vilket betyder att han ljuger som en häst travar angående rabatter.
19 mm 580 + moms. Det skulle mycket väl kunna vara så att Beijer köper från Interwood, vilket betyder att han ljuger som en häst travar angående rabatter.
Medlem
· Västra Götaland
· 401 inlägg
eller 18 mm Ekfanerad ply för 979 + moms
Medlem
· Västra Götaland
· 401 inlägg
Fast man kan handla där (jag handlar allt mitt trä där), kanske inte som privatperson men som företag. Om man då inte har ett företag så kan i vilket fall prisuppgiften vägleda, jag menar om nu Beijer försöker lura på er priser runt 4000 + moms så är det uppenbarligen rena löjan.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
När vi ändå är inne på detta.
Hur mycket får man betala för ek. Gärna riktad och hyvlad, ca 18-20 mm tjock.
Har fått ett erbjudande om plank på ca 300 mm breda ca 2000mm långa 18-19 mm. Riktat och hyvlat.
700 kr st.
Är det bra pris?
Om inte, vad är ett vettigt pris och vart får man tag på rikt och planhyvlat?
Rikta kan jag iofs göra själm med sänksågen men inte hyvla. Orkar inte köra för han.
Hur mycket får man betala för ek. Gärna riktad och hyvlad, ca 18-20 mm tjock.
Har fått ett erbjudande om plank på ca 300 mm breda ca 2000mm långa 18-19 mm. Riktat och hyvlat.
700 kr st.
Är det bra pris?
Om inte, vad är ett vettigt pris och vart får man tag på rikt och planhyvlat?
Rikta kan jag iofs göra själm med sänksågen men inte hyvla. Orkar inte köra för han.
Medlem
· Västra Götaland
· 401 inlägg
Min leverantör har "dagspriser" på allt massiv trä så jag har inte någon prislista men alldeles oavsett är det då bara sågat. Betvivlar på att några lagerhåller ek i så breda stycken hyvlat. skulle tro att det blir till att traska iväg till närmaste snickeri och får dom att hyvla det åt dig.
Om mina beräkningar stämmer skulle dit pris motsvara ett kubik pris på 58 333 kr vilket låter i överkant. Då blir det billigare och köpa sågat och hyvla det på det lokala snickeriet
Om mina beräkningar stämmer skulle dit pris motsvara ett kubik pris på 58 333 kr vilket låter i överkant. Då blir det billigare och köpa sågat och hyvla det på det lokala snickeriet
Medlem
· Västra Götaland
· 401 inlägg
Dessa säljer också plywood, dock inte ek fanerad.
http://www.adeltralagret.se/plywood.html
och dom säljer till privatpersoner
http://www.adeltralagret.se/plywood.html
och dom säljer till privatpersoner
Liknande trådar
-
Laga skadat MDF-bord
Byggmaterial & Byggteknik -
Prisvärd CNC fräs för stora MDF skivor för en "fattig" 17-åring?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Ytterhörn mdf-lådor
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur mycket vikt klarar en MDF-skiva?
Byggmaterial & Byggteknik -
Bygga platsbyggd garderob. Regla upp eller bygga "MDF-lådor"
Inredning