Vi byggde fiskarheden till slut (Domherren). Vi ritade om hela huset och det betalade vi ca 8000 för. Resan har varit både upp och ner där jag stundtals varit väldigt irriterad men säljaren har alltid funnits där om man behövt (samtidigt som han lämnar en ifred när man inte behöver honom vilket jag tycker är bra). Det har varit mycket hårt arbete då vi gjort mycket själva men i slutändan så har vi precis det hus vi vill för ett pris som vi inte hade kunnat få hos någon annan.

byggankan : Fiskarheden bygger de med totalentreprenad? Vi var faktiskt ;) intresserade av ett par av deras hus också, men det stod överallt att de bara levererade en hög brädor:( och inte byggde på totalentreprenad.

De levererar en hög med brädor men man kan anlita entreprenörer genom dom. Men då är det man själv som är ansvarig för entreprenaden (beroende på säljarens inställning så kan man ju få hjälp med påtryckning om de missköter sig). Nackdelen som jag upplevde det med att anlita deras entreprenörer istället för att hitta helt egna var att jag inte fick riktigt känslan av att de arbetade för mig utan bara körde på utan att diskutera med oss. Fördelen var att när vi fick lite problem med att de inte kom som de lovat och fixa lite småsaker så kunde jag ringa vår säljare som då tog kontakt med entreprenören åt oss. Fast jag kan tänka mig att det är många säljare som inte gör det.

Att Fiskarheden blev så bra i pris för oss är ju för att vi gjort mycket själva, om man tar det nyckelfärdigt via deras entreprenörer så tror jag att det ligger ungefär i mittskiktet vad gäller pris.

Byggankan
Tack för svaret var väldigt intressant att höra hur det går till "i verkligheten" Roligt att ni blev nöjda med FH - tillslut.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.