Hej,

Denna fråga riktar mig väll främst till er som är egna företagare och läser på detta forum, men även alla andra som har lite kännedom om saken...

Vad tycker ni om Eio? En självklarhet om man skall driva eget, eller är det mer en styggelse? :)
Jag har hört lite av varje. Jag kommer att driva mitt företag själv utan anställda (Iallafall det första året)

Redigerat:
Antar att du menar EIO (www.eio.se).

Är du osäker så kan du ju alltid vara med nåt år för att sen gå ur om du inte tycker att det är värt det..

Förmodligen kommer dock denna tråd att låsas rätt fort här innan du hinner få så många svar.. Bygga hus är för konsumenter/privatpersoner och medlemskap i EIO är lite offtopic för detta forum :S

Självklat menar jag eio :D

Skulle vara lite fyndig i rubriken och sen smög det visst vidare i inlägget :)
Jo det är klart att man kan köra ett test år och se...

Jag är med i EIO och tycker den största fördelen är att de har uppdaterade prislistor, för de största grossisterna, att ladda hem rakt in i faktureringsprogrammet. (Jag använder scrollan).

Man får lite rabatt på telefonabonnemang och bensin. Men annars känns det inte speciellt nödvändigt.

Jag tror inte generellt att konstumenterna bryr sig speciellt om företaget är anslutet mot EIO.

Kan ju faktiskt vara en konsumentfråga också, då det kan vara bra att veta hur de ställer sig inför att anlita en firma med / utan medlemsskap.

spinout skrev:
Jag är med i EIO och tycker den största fördelen är att de har uppdaterade prislistor, för de största grossisterna, att ladda hem rakt in i faktureringsprogrammet. (Jag använder scrollan).

Man får lite rabatt på telefonabonnemang och bensin. Men annars känns det inte speciellt nödvändigt.

Jag tror inte generellt att konstumenterna bryr sig speciellt om företaget är anslutet mot EIO.
Dessa prisfiler kostar väl typ 2-3k/år extra va? Vad är skillnaden på dessa mot att ladda ner grossisternas prisfiler gratis, direkt från respektive grossists hemsida?

Jag använder också Scrollan

Det kostar extra om man vill ha prisfilen på CD. Men man kan ju ladda hem den via internet direkt i Scrollan via Prislista-Import-EIO. Det betalar jag inget extra för, om de inte bakat in det i årsavgiften föstås?

Om du inte har användarnamn och lösen till EIO medlemssidor så kan du maila dem och få det. Skriv in i scrollan och så går det av sig själv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.