J johanfa skrev:
Byt ut säkringarna, du kan ha en fas med trasig säkring
J johanfa skrev:
Byt ut säkringarna, du kan ha en fas med trasig säkring.
jag var o tittade på säkringarna i eftermiddags och mkt riktigt var en trasig, den verkar funka nu. Vi håller tummarna att de ska funka framöver, du verkar ha stenkoll🙂 stort tack

B boojy skrev:
kan man smörja upp motorn och hur om den kärvar eller vad brukar man gör då tro?
Kärvar motorn så är det lagerbyte (kullager) som krävs, kärvar pumpen så är det glidlager som ska bytas och det fixar man normalt inte själv. Det sitter en koppling mellan pump och motor, och det är mer troligt att det är pumpen än motorn som är dålig. Rådet är, byt pump till en djupbrunnspump, du har två slangar ut till brunnen och kan utnyttja den ena för vatten och den andra för strömkabel.

E elmont skrev:
Kärvar motorn så är det lagerbyte (kullager) som krävs, kärvar pumpen så är det glidlager som ska bytas och det fixar man normalt inte själv. Det sitter en koppling mellan pump och motor, och det är mer troligt att det är pumpen än motorn som är dålig. Rådet är, byt pump till en djupbrunnspump, du har två slangar ut till brunnen och kan utnyttja den ena för vatten och den andra för strömkabel.
Jag kände på den och de går att snurra den med handen genom att vrida på kylfläkten, jag vet dock inte hur trögt som är normalt. Den är konstant i sin tröghet och är hyfsat lätt att dra runt för handkraft. En propp var körd så de verkar funka nu när jag bytt.

B boojy skrev:
Jag kände på den och de går att snurra den med handen genom att vrida på kylfläkten, jag vet dock inte hur trögt som är normalt. Den är konstant i sin tröghet och är hyfsat lätt att dra runt för handkraft. En propp var körd så de verkar funka nu när jag bytt.
Kollat tryckströmbrytare dom brukar ge upp lite beroende på vart den sitter å miljön runt.
Brukar få byta den vart 5 år själv pga. fukten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.