Krilleman
Nyckeln i @ullberg :s länk ska passa fint på 9000-serien. Den är nästan alltid ett måste!(y)

I denna filmen används plastvarianten på nyckel som du har på din bild.

I denna filmen ser man bättre den nyckel som du behöver.

• Gilla
David_W
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Ovanstående nyckel är ovärderlig vid borttagning av insatsen. Sitter den riktigt hårt fast, ska du med ena handen hålla fast pipen och sedan slå med en hammare på nyckeln.
Går det inte lika bra med hylsa #39?

Krilleman
MathiasS MathiasS skrev:
Går det inte lika bra med hylsa #39?
Det bör gå fina fisken, om man har en 39mm hylsa dvs. (y)

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Jag tror inte det finns så många som har så stora hylsor i sin verktygslåda/hylsnyckelsats. Det kan däremot funka med en bra skiftnyckel om muttern inte sitter för hårt. :cool:

Näe det kanske inte är så vanligt. Har skaffat hylsor runt 38mm för att få bort drivaxlar ur nav på bilarna...dock osäker på om det är just 39.

D David_W skrev:
Tack för svaret, har bifogat ett foto, inväntar ytterligare råd.

[bild]
Precis en sån här ventil drog jag isönder i fjol. Själva axeln inne i ventilen small tvärt av. Nu blev det inget läckage men ventilen var stängd och alltså inget vatten i huset. Röris fixade det dagen därpå.
Men alltså varning, lirka om det sitter fast, ta inte i med våld.

Tack för all support, jag skaffade verktyget och med några knackningar så släppte den och jag kunde skruva upp och byta den gamla insatsen. Mycket nöjd med resultatet, och återigen tack för hjälp kring såväl avstängningen av vattnet samt blandaren. (y)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.