Vilken ska jag välja
Antingen Einhell TC-SM 2131/2 Dual för 1799:-
eller
Bosch GCM 80 SJ för 2995:- (kampanj)
jag är en amatör, som behöver såga lite någon gång emellanåt. Nu ska jag byta lite brädor i altanens räcke och behöver kunna gera på högkant.
Tack på förhand.
Mats
Antingen Einhell TC-SM 2131/2 Dual för 1799:-
eller
Bosch GCM 80 SJ för 2995:- (kampanj)
jag är en amatör, som behöver såga lite någon gång emellanåt. Nu ska jag byta lite brädor i altanens räcke och behöver kunna gera på högkant.
Tack på förhand.
Mats
Eller är det lika lätt att gera kortänden med brädan liggande platt? Är ju som sagt inte precis rutinerad på detta.HogeN skrev:
Har du någon uppfattning om huruvida Einhell kan göra ett lika gott jobb som Bosch med nämnda maskiner?
jodå går lika bra det är bara när du girar taklister du ska ha dem ligga snett mot bordet och anhållet... sen kan man fråga sig om är lönt att gira t.ex vid terrass byggen är snyggt första året vid år 3 grinarn det som som framtandsgluggen hos förskolebarn..M Massebasse411 skrev:
I så fall har vi haft tur eller så är det möjligen inte gerat såsom du tänker det. Vi har ett 45-gradigt ”hörn” eller vad man ska kalla det och där på kortändan är brädorna gerade för att passa in mot de ”vanliga”. Nu behöver en del bytas - eller rättare sagt alla på den delen.HogeN skrev:
Jag brukar ofta gira trallbrädor i olika vinklar vid altanbyggen.M Massebasse411 skrev:
Bäst resultat bli det om man har möjlighet att använda lite äldre torra plank för hörnen.
För att förhindra att dom olika brädorna delar och reser sig efter en tid så fräser jag två Dominohål i varje skarv. I dessa limmar jag egentillverkade Festool Dominobrickor i tryckimpregnerat virke med polyuretanlim. Visst rör sig trallen efter årstiderna men jag tycker att hörnen håller sig bra många år efter läggningen. Sen beror det också på hur stabilt reglat det är under trallen.
Här är lite bilder ett poolbygge för några år sedan. Dom girade rillade trallbrädorna som används till luckorna är två år gamla. Det blir en annan stil på hela bygget om hörnen är girade.
Dag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Liknande trådar
-
Hjälp välja tvättmaskin. Siemens IQ500 vs Bosch Series 8
Vitvaror -
Bosch diskmaskin ”smyg-fyller” med vatten när den är avstängd.
Vitvaror -
Erfarenheter av Bosch laseravståndsmätare GLM 50-27 GC?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
bosch gta 2500 compact vs gta 2600. Skillnad?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Avståndsmätare DeWALT DW03050-XJ eller någon Bosch GLM-2X
Verktyg, Maskiner & Fordon