Hej har en gammal egot el comple från 80-tal. Den ska bytas men just nu är stor brist på pannor. Jag är lite orolig då pannan slår på strömmen och stänger av ganska ofta. Ca 0 gradigt ute

någon som vet om det är vanligt? Har kollat elmätaren och förbrukningen på hela hushållet ligger runt 50-60 kWh på en dag. Vilket inte verkar så orimligt antar jag.

B
Funkar den inte? Att den slår och av på ofta är väl kanske mindre bra för kontaktorn, men ett litet problem? Eller larmar den?

50-60kWh för ett hushåll med elpanna är väldigt lågt skulle jag säga.

Har den hållt i 40år håller den säkert några månader till...

Ja varmvattnet funkar jättebra. Lite dålig värme till elementen! Men ganska ofta den slår på 2,25kw och sen slår av. Som sagt tänkte investera till en luft vatten. Men en del väntetid!
Ja min årsförbrukning bruka ligga på 14-15000 kWh.

inte hört något om larm eller så

,2,2 kW sen slår av du måste höja kurvan och lite andra inställningar är det en som här du har , annars ett foto på fronten så alla reglage kommer med

• Panel av en elektrisk enhet med reglage och mätare.
Ja precis en sån!

Tittade på en större bild vad står den vänstra övre ratten på

Panntemp 60

OK den lilla ratten i hålet ska vara på C om du är i mellansverige och ratt nr2 uppe från vänster är justering av kurvan vrid upp den till tror det är +8

Här är en klar bild med lite text den 3 ratten uppe från vänster ska stå på 0

• Kontrollpanel för värmesystem med instruktionsetiketter och diagram, tredje ratten uppifrån vänster på noll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det ett fläktsystem med i bilden eller bara pannan

Har ftx centralventilation med!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.