M mlkjhr skrev:
Kan inte någon av dessa trapplister funka som utgångsmaterial?

[länk]
De har inte riktigt de måtten som vi är ute efter, även om det är rätt typ av list.

Som det ser ut nu kommer jag testa mig fram med bitar av cellplast och MDF och göra två provbitar för att se om det går att få vettig finish. Annars beställer vi listerna från hyvleri.

Jag ska försöka komma ihåg att återkomma när jag testat lite för att meddela resultatet.

S Sam_u_El skrev:
De har inte riktigt de måtten som vi är ute efter, även om det är rätt typ av list.

Som det ser ut nu kommer jag testa mig fram med bitar av cellplast och MDF och göra två provbitar för att se om det går att få vettig finish. Annars beställer vi listerna från hyvleri.

Jag ska försöka komma ihåg att återkomma när jag testat lite för att meddela resultatet.
Ifall du kör med mdf så kan du få perfekt finish. Jag har tillverkat egna klackfoder till hela kåken i mdf
Däremot så har fogarna spruckit på några från när huset rör sig, då jag skulle avråda från detta.
En list som du visar skulle man ju kunna göra ur en planka med en klyvsåg utan bekymmer
Men ska du ha många lpm tycker jag också du ska vända dig till hyvleri.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.