Virket har kommit och jag vill ju börja resa stomme till maskinhall, men behöver sylltätning special :) Har fastnat för paroc´s modell som heter XSS 015 som har en uppvikt kant av plast som man viker upp. Problemet är att jag hittar ingen som verkar ha den på hylla, och lokala bygghandlarna måste specialbeställa 2 st rullar eftersom de levereras i en säck om 2 st, pris med frakt 2500:- !!!. Jag behöver bara en rulle a 40m! Funderar om jag skulle kunna komponera ihop en egen variant för bråkdelen av den kostnaden: om jag skulle ta en sån billig "liggunderlags-sylltätning" närmast betong, sedan åldersbeständig plast närmast träsyllen, och göra varsitt uppvik på några decimeter, en på insidan (för att täta syllen mot en spolkant) och en på utsidan. Givetvis vindskydd, läkt och plåtfasad på utsida. Bifogar en liten bild, vad tror ni om detta? Jag vill slippa lecablockmurning av diverse orsaker
sylltätning.gif
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Plasten borde ju hålla bättre iom liggunderlagstätningen mot betong, Golvvärme ska användas så ev vatten torkar nog upp rätt bra och fort? Enda problemet blir väl expanderbultarna som måste igenom, tätningsmassa i hålet efter man borrat?

Kan säker fungera bra, jag hade valt undelagspapp istället för plast, då det är beprövat och uttorkning sker lättare än med plast.

Googlade runt lite och hittade två alternativ till Paroc: T-emballage T-syll super och Isola syllmembran, nån som testat nån av dessa? Verkar finnas lite produkter som har det jag funderat på, dock verkar de vara ganska svåra att få tag på??.. :/

Hejdu @m800sweden , kommer du ihåg hur du gjorde till slut?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.