Hej!
Funderar på att bygga egen aluniniumtunna i stil med de man kan hitta hos badbaljan:
BB 67 + SM
Jag hade tänkt att göra sittplatser som på bilden, och sen ha lavar att sitta på.
Utsidan hade jag tänkt att isolera med cellplast och sen täcka cellplastem med någon form av träpanel (så man slipper kastrullkänslan).
Jag hade tänkt mig en konventionell kamin som placeras i tunnan.
Jag undrar om det finns nån som gjort något liknande, och som har lite tips, eller om det finns någon som har en tunna och som skulle kunna bistå med lite feedback.
Mina funderingar:
Lämplig plåttjocklek?
Brukar aluminiumtunnor endast byggas med plåt eller är det en fyrkantsrörskonstruktion (eller liknade) som grund och plåt mellan rören?
Känns som att man hur som helst vill ha rör i bottnen som hela tunnan står på, och att man vill ha stöd för "ryggdelen" av sittplatserna. Synpunkter på detta?
All feedback mottages tacksamt!
/fredrik