Hej!

Funderar på att bygga egen aluniniumtunna i stil med de man kan hitta hos badbaljan:

BB 67 + SM

Jag hade tänkt att göra sittplatser som på bilden, och sen ha lavar att sitta på.

Utsidan hade jag tänkt att isolera med cellplast och sen täcka cellplastem med någon form av träpanel (så man slipper kastrullkänslan).

Jag hade tänkt mig en konventionell kamin som placeras i tunnan.

Jag undrar om det finns nån som gjort något liknande, och som har lite tips, eller om det finns någon som har en tunna och som skulle kunna bistå med lite feedback.

Mina funderingar:

Lämplig plåttjocklek?
Brukar aluminiumtunnor endast byggas med plåt eller är det en fyrkantsrörskonstruktion (eller liknade) som grund och plåt mellan rören?
Känns som att man hur som helst vill ha rör i bottnen som hela tunnan står på, och att man vill ha stöd för "ryggdelen" av sittplatserna. Synpunkter på detta?

All feedback mottages tacksamt!

/fredrik

Vet att det finns dom som köpt utbytta mjölktankar i rostfritt som gjort en sittbänk i, Då är den isolerad o klar med lock..
Såg nånstans en som hade kvar tankens automatdisk (sitter i locket) så det va bara att stänga locket vid rengöring o trycka igång disken så va det klart för att tappa upp o värma ett bad igen, Det badet va det även reningsverk till så man inte behövde byta vatten efter varje bad..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.