Hej.
Känns tjatigt, men jag ska försöka snabblära mig många nya ämnen i samband med att jag gick och blev villaägare genom arv.
Vilka är fördelarna och nackdelarna med egen vattenbrunn mot att ha kommunalt?
Justnu finns det egen brunn, som i sig funkar, området är känt att ha radon i sitt vatten men denna brunnen är inte testad (fast kommer att göra detta).
Detta vatten är ganska hårt vilket då syns på porslinen osv, i övrigt så är vattentrycket något fruktansvärt slött mot vad jag är van från lägenheter osv. Nu anar jag att brunnen i sig inte är skyldig till detta utan kärl/pump.
- är det en dyr historia att införskaffa en rengöringsstation samt ett system med lite fart på vattnet?
Är det mer lönsamt än idag att inte köra kommunalt vatten?
något mer man bör känna till inom ämnet måntro?
Tack på förhand