10 859 läst ·
36 svar
11k läst
36 svar
Egen grävd brunn får grannen sätta saker i närheten av den??
Vänd på problemet istället.S SaxOmx skrev:
Låt säga att din granne började kräva att du avstod från att använda delar av din tomt. För att hans brunn låg för nära tomtgränsen...
Skulle det verkligen kännas som DITT problem, att hans förbannade brunn låg i tomtgränsen?
A AG A skrev:
Ja det hade varit mitt problem då den upprättades där med förra ägarnas tillstånd och de vet de nuvarande ägarna om..
Så det är ju bara att bita ihop då..
Annars skulle vden inte kunna
A AG A skrev:
Det blir ju ens problem när den ligger som den gör
Ja du har nog aldrig ägt en husvagn om du tror att man inte har frostskyddsmedel i värmesystemet på dem.A Avemo skrev:För att få äldre personer att förstå att de inte kan göra som de vill kan det vara en god idé att inte överdriva. Ingen vill ha olja eller glykol i sitt vatten. Men gör inte dig själv en otjänst genom att bråka om husvagnen. Den innehåller varken olja eller glykol. Och en utombordsmotor innehåller små mängder olja som du lätt kan hindra från att nå marken genom att ställa en hink under den ifall det skulle vara så illa att den läcker. Men skippa snacket om glykol. För det finns inte heller i utombordsmotorn. När du överdriver riskerna finns risken att grannen tror att du bara djävlas och svarar med att djävlas tillbaka. Beklagligt, men förekommande.
Jag tror nog de flesta grannar inte gjort ett upplag precis jämte grannens vattenbrunn.A AG A skrev:
Med en så stor tomt kan de ju inte bli ett problem hos normalt folk.
En gissning från min sida är ju att grannen ställt dit dessa saker pga något, antingen TS gjort eller att grannen vill skapa något.
Säkert har du rätt. Personligen hade jag säkert börjat jäklas lite, om min granne börjat göra anspråk på min tomt.P Pumba skrev:
Klicka här för att svara