532 723 läst ·
640 svar
533k läst
640 svar
Egen glidgjutning godkänd!
Jag brukar använda Jem & Fix mur och putsbruk BR rastlos skrev:
Jag kör ihop med en gammal murare och han tycker inte om att mura med det bruket då han tycker det är för kladdig, men när man glidgjuter så vill man ju ha ett gladdigt bruk. Sen häller vi i en påse rismjöl 400g / hink med bruk för att få det ännu mer kladdigt.
Det är viktigt att rökkanalen är ren från sot och löst bruk, sen ska du vattna kanalen, jag brukar köra ner en vattenslang med fin dusch på några gånger.
Lycka till!
Det beror väl lite på hur gammal
R rastlos skrev:Läst att B-bruk blir för hårt och lättare spricker i skorsten iom temperaturförändringarna men kanske inte då?Det
M Mr Marqs skrev:Jag brukar använda Jem & Fix mur och putsbruk B
Jag kör ihop med en gammal murare och han tycker inte om att mura med det bruket då han tycker det är för kladdig, men när man glidgjuter så vill man ju ha ett gladdigt bruk. Sen häller vi i en påse rismjöl 400g / hink med bruk för att få det ännu mer kladdigt.
Det är viktigt att rökkanalen är ren från sot och löst bruk, sen ska du vattna kanalen, jag brukar köra ner en vattenslang med fin dusch på några gånger.
Lycka till!Det beror nog lite på hur gammal skorsten är och vad den är murad med för bruk. Vi kör alltid med B iaf.R rastlos skrev:
Det där var en fin målbild!M Mr Marqs skrev:Jag brukar använda Jem & Fix mur och putsbruk B
Lycka till!
Klicka här för att svara