14 356 läst ·
86 svar
14k läst
86 svar
Efterlysning Gammalt Motorskydd Ceve, ASEA etc
Det kan vara ett motorskydd, men du kan väl skruva locket och ta en bild.
Jo, troligen en brytare. Motorskydden brukar inte ha signallampa.
J jonaserik skrev:
Hej Thomas! Jag är lite ovan hur det fungerar med trådar osv, men jag hoppas det här är ett meddelande som går fram till dig. Jag har rätt motorskydd nu, men vill köpa din låda (eller hela med motorskyddet i). Det vore roligt om det gick att ordna ganska snart så jag kan fixa min såg klart i jul. Mvh TorstenT Thomas_Blekinge skrev:
Medlem
· Blekinge
· 12 233 inlägg
Du har fått ett PM. Kolla i din mailbox.T TorstenW skrev:Hej Thomas! Jag är lite ovan hur det fungerar med trådar osv, men jag hoppas det här är ett meddelande som går fram till dig. Jag har rätt motorskydd nu, men vill köpa din låda (eller hela med motorskyddet i). Det vore roligt om det gick att ordna ganska snart så jag kan fixa min såg klart i jul. Mvh Torsten
Hej! Har du kvar DAMD6an längst upp till höger och längst ner till vänster? MVH Paulbjornhallberg skrev:
Gick igenom förrådet idag för att se om jag hade några 3-poliga brytare och hittade dessa. Tio motorskydd och två säkerhetsbrytare. Oklart skick på de flesta men onekligen en charm över dessa äldre modeller. Vore intressant om man enkelt kunde testa och se om de fungerar. Någon av dem hade termoelementen rätt böjda och konstiga.
[bild]
Plus lite handskar
[bild]