Hej!

Är det någon som har ett gammalt antikt motorskydd (se bild) i gömmorna. Gärna från Ceve, ASEA eller liknande från 1950-70 talet? Det är för en asynkronmotor på 1hk, 380VAC.
Restaurerar en gammal maskin och behöver ett tidsenligt.
Tacksam för all input!

• Gammaldags rektangulärt motorskydd på maskin från mitten av 1900-talet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns en på Tradera. Slutar 24 feb 14:06.

Kanske Ge mig ett PM

Har du fått tag i nått? Kan ha ett.

Jag har två såna här som skall bytas ut vad det lider. Ställbara motorskydd. Idag anslutna till 1hp 3-fasmotor MBB8 (Asea)
Grått ställbart motorskydd monterat på trä, märkt "Camsco TYP MG 6A 380V".
Skapa konto

• Gilla
GK100
  • Laddar…
Hej igen!

Är det någon som har ett gammalt antikt motorskydd (se bild) i gömmorna. Gärna från Cewe, ASEA eller liknande från 1950-70 talet? Det är för en asynkronmotor på 1hk, 380VAC. Motorn drar drygt 1A så gärna med passande strömområde.
Tacksam för all input!

• Antikt motorskydd för asynkronmotor, möjligen från 1950-70 talet, fastsatt på maskin.
    Skapa konto
Ursäkta sent svar men det här är vad jag har. Metallisk strömställare av märket "Cewe" modell "TYP KS 315" 15 A 380V hållen i en hand.
Skapa konto

Du har pm

Jag tror jag har en liggandes i originalkartong. Ska ta en promenad till källaren sedan.

Jag har också en som den som ptlf hade bild på. Finns i linköpingstrakten om det skulle vara intressant. Dock är mitt begagnat.

Den här är helt oanvänd.

Oanvänd ASEA motorstarter DAMD6 bredvid sin gamla förpackning på ett bord.
Skapa konto

• Älska
tommib
  • Laddar…
Hej igen!

Gör ett nytt försök... :-)
Är det någon som har ett gammalt antikt motorskydd (se bild) i gömmorna. Gärna från Cewe, ASEA eller liknande från 1950-70 talet? Det är för en asynkronmotor på 1hk, 380VAC. Motorn drar drygt 1A så gärna med passande strömområde.
Tacksam för all input!

T Techmaniac skrev:
Hej igen!

Gör ett nytt försök... :)
Tacksam för all input!

• [bild]
Det på bilden är inget motorskydd (y):cool:

G GoGetLost skrev:
Det på bilden är inget motorskydd (y):cool:
Det framgår ju ganska tydligt av texten att det är ett motorskydd som sökes. :cool:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.