25 433 läst ·
11 svar
25k läst
11 svar
EFTERLYSES! 6 mm's smyglist HJÄLP!!
Hej kära forum-medlemmar!
Är på desperat jakt efter 6 mm smyglist. Kan inte för mitt liv hitta VAR jag kan köpa det. Marknaden svämmar över med 8 mm. Men jag MÅSTE ha 6 mm, gärna vit-folierad eller målad, spelar ingen roll vilket.
Snälla hjälp mig! Det är det sista jag har kvar i min STORA köksrenovering.
Tacksam för snabbt svar (så snabbt som möjligt).
Är på desperat jakt efter 6 mm smyglist. Kan inte för mitt liv hitta VAR jag kan köpa det. Marknaden svämmar över med 8 mm. Men jag MÅSTE ha 6 mm, gärna vit-folierad eller målad, spelar ingen roll vilket.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Är ganska säker på att det inte finns smyglister med 6mm tjocklek,
men däremot foglist som du får fasa kanten på själv i så fall.
Setra är stora på lister och enligt deras lista är det som så iaf...
http://www.setragroup.se/upload/Broschyrer%20i%20PDF/Komplement%20lister.pdf
men däremot foglist som du får fasa kanten på själv i så fall.
Setra är stora på lister och enligt deras lista är det som så iaf...
http://www.setragroup.se/upload/Broschyrer%20i%20PDF/Komplement%20lister.pdf
Har satt renoveringsgips på väggarna å vill få dörrfoderna att passa på ett vettigt sätt. Har provat latex/silikon-fog (inte tillfredsställande).
Foglist funkar lika bra. Problemet e att jag har varit runt på konsumentbyggvaruhusen (typ Bauhaus etc.) och allt dom har är 8 mm.
Får kanske prova det där med att hyvla. Kanske Optimera Trävaruhus kan erbjuda nått?
Foglist funkar lika bra. Problemet e att jag har varit runt på konsumentbyggvaruhusen (typ Bauhaus etc.) och allt dom har är 8 mm.
Får kanske prova det där med att hyvla. Kanske Optimera Trävaruhus kan erbjuda nått?
En snickerifabrik i ditt område borde kunna hjälpa dig, eller har du en kompis med en bättre klyvsåg?
Jag köper alltid speciallister från snickerifabrik och det är inte många kronor dyrare än byggvaruhusen.
Jag köper alltid speciallister från snickerifabrik och det är inte många kronor dyrare än byggvaruhusen.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Att hitta detta på något av de tyska alltiallovaruhusen tror jag inte på utan det ska i så fall vara genom något mer seriöst i branschen...
Fredricssons trä i Arlöv eller Beijer Bygg t.ex...
I annat fall tror jag det fungerar bra med 8mm också samt en liten latex i den lilla springan mot gipsen och sen målar du ju allting...
I annat fall tror jag det fungerar bra med 8mm också samt en liten latex i den lilla springan mot gipsen och sen målar du ju allting...
Redigerat:
paul nu attackerar jag digPaul-Staffanstorp skrev:Att hitta detta på något av de tyska alltiallovaruhusen tror jag inte på utan det ska i så fall vara genom något mer seriöst i branschen...
när man skall bygga skall man alltid försöka bygga UTAN mjukfog å sån skit.
detta spricker å det är ej snyggt.
du behöver alltså köra nåt som är 6mm?
köp 2 vanlig dörrfoder , ta klyvsågen å sätt på 6 mm.
du får ut 2 st på ett foder med fin fasning på smygen.
spika fast med listpistolen.
på med fodrena å dra in dom 3 mm så det *råder* lite.
enkelt sätt å billigt.
detta gör vi om det ej finns en smygbräda att klyva ifrån.
privat hade jag gjort detta å har gjort i mitt barum m.m.
paul: vi e vänner hehehe
mvh
estwing
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Hahaha...
Jo men visst...
Självklart har du rätt, men om han nu inte får tag i 6mm och inte har en klyvsåg så finns det inte så många alternativ...
Inte alla som har de maskinparkerna som du och jag har..
Jo men visst...
Självklart har du rätt, men om han nu inte får tag i 6mm och inte har en klyvsåg så finns det inte så många alternativ...
Inte alla som har de maskinparkerna som du och jag har..
Ursäkta trådlyft på 14år, men om någon likt jag googlar 6mm trådlyft så kommer denna tråd upp och i tråden fanns då ingen lösning.J Jajje76 skrev:Hej kära forum-medlemmar!
Nu 2024 finns dock en leverantör i Stockholm som säljer 6mm eklist när jag behövde, så om någon kommer över denna tråd via google så har ni lösningen här;
https://www.panelochlist.se/shop/product/6x15-mm-2-rk-ek
😅
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Inte för att leka besserwisser men det var smyglist som efterfrågades och du länkar till foglist 6mm som jag redan för 14år sedan berättade längre upp i tråden att det fanns att köpa.R Richie.se skrev:
Klicka här för att svara