Hjälper min moster med hennes hus lite grann.
Hon fick en Vägghängd Ifö Spira Art monterad i vintras.
Efter att man spolat hänger det några små droppar på klacken framför hålet där spolvattnet kommer ut samt att det kommer en liten rännil som övergår i några droppa efter ca en minut i bakkanten på toaletten. Då detta är i skåne blir det efter ett tag kalkavlagringar av detta.
Hon har en lite äldre likadan toalett på nedervåningen som inte beter sig på detta sätt.
Jag kollade vinkeln på toastolen och den som fungerar korrekt är i våg och den som har problem lutar en aning bakåt. Kanske gör detta att det sista spolvattnet inte rinner ut direkt utan blir som en liten rännil som sakta (1min) rinner ut. Det kommer inget mer vatten efter en minut så det verkar inte vara något läckage i spolventilen.
Såg att det finns någon strypning beroende på om det är Low eller High frame. Vet inte vad detta är.
Någon som har haft liknande problem och har någon lösning?
Hon fick en Vägghängd Ifö Spira Art monterad i vintras.
Efter att man spolat hänger det några små droppar på klacken framför hålet där spolvattnet kommer ut samt att det kommer en liten rännil som övergår i några droppa efter ca en minut i bakkanten på toaletten. Då detta är i skåne blir det efter ett tag kalkavlagringar av detta.
Hon har en lite äldre likadan toalett på nedervåningen som inte beter sig på detta sätt.
Jag kollade vinkeln på toastolen och den som fungerar korrekt är i våg och den som har problem lutar en aning bakåt. Kanske gör detta att det sista spolvattnet inte rinner ut direkt utan blir som en liten rännil som sakta (1min) rinner ut. Det kommer inget mer vatten efter en minut så det verkar inte vara något läckage i spolventilen.
Såg att det finns någon strypning beroende på om det är Low eller High frame. Vet inte vad detta är.
Någon som har haft liknande problem och har någon lösning?
Redigerat:
Klicka här för att svara


