Hej Jag skall efter isolera min yttervägg från utsidan och har har nu plockat ned den gamla fasaden helt ned till timmerstommen och ska bygge upp igjen för att avsluta med liggande panel.
Min fråga är som följer.
Bifogad har jag ritet inn två alternativ för hur göra.
2: Isolation mellan regeln
3: Vindskydd ovanpå isolationen
4: Spikläkt 28x45 monterad stående rakt ovanpå 45x45 reglar
5: Liggande panel utanpå spiklekt
2: Isolation mellan regeln
3: Vindskydd
4: Spikläkt 34x70 monterat stående rakt över liggande 45x45 reglar.
5: Liggande panel utanpå spiklekt
Någon som kan tipse hur jag ska göra?
På förhand tack. Mvh Espen
Min fråga är som följer.
Bifogad har jag ritet inn två alternativ för hur göra.
- Alternativ 1:
2: Isolation mellan regeln
3: Vindskydd ovanpå isolationen
4: Spikläkt 28x45 monterad stående rakt ovanpå 45x45 reglar
5: Liggande panel utanpå spiklekt
- Alternativ 2:
2: Isolation mellan regeln
3: Vindskydd
4: Spikläkt 34x70 monterat stående rakt över liggande 45x45 reglar.
5: Liggande panel utanpå spiklekt
Någon som kan tipse hur jag ska göra?
På förhand tack. Mvh Espen
Redigerat:
Klicka här för att svara
