Hej alla Indegos!
Lite rapport från min Indego med namnet "Buttrik". Har nu haft den i drygt en månad och den gör vad den skall, visserligen är det mindre välklippt på vissa ställen och den försöker också att klippa någorlunda bland våra 5 bärbuskar. Efter att ha klippt av kabeln 4 gånger har jag lyckats gräva ner mina 250 m så att den inte kommer åt att klippa kabeln. Trodde i min enfald att den skulle klippa bättre runt kanterna när jag nu med min maskinklippare tagit ner ytan med hjälp av inställning 3.
Kör nu också Indegon på trean men tycker att den håller höjden på gräset dåligt dåligt. Har en del smala och besvärliga passager men det klar den bara kablarna inte ligger för nära varandra för då vet den inte vilken den skall välja. Vad jag är missnöjd med är att det fastnar gräs under knivarna som gör att de inte kan slungas runt av centrifugalkraften utan stannar någonstans inom rotationsskivan och då blir det ingen klippning av. Har gjort en serviceställning så jag kan ha klipparen liggande på sidan i arbetshöjd. Den behöver göras ren nästan efter varje klippning. Daggen eller regnet gör ju att den "klibbar ihop " med allt fuktigt gräs. Funderar på att lossa lite på skruvarna som håller knivarna samt låsa dessa med Permatex eller liknande.
Lite rapport från min Indego med namnet "Buttrik". Har nu haft den i drygt en månad och den gör vad den skall, visserligen är det mindre välklippt på vissa ställen och den försöker också att klippa någorlunda bland våra 5 bärbuskar. Efter att ha klippt av kabeln 4 gånger har jag lyckats gräva ner mina 250 m så att den inte kommer åt att klippa kabeln. Trodde i min enfald att den skulle klippa bättre runt kanterna när jag nu med min maskinklippare tagit ner ytan med hjälp av inställning 3.
Kör nu också Indegon på trean men tycker att den håller höjden på gräset dåligt dåligt. Har en del smala och besvärliga passager men det klar den bara kablarna inte ligger för nära varandra för då vet den inte vilken den skall välja. Vad jag är missnöjd med är att det fastnar gräs under knivarna som gör att de inte kan slungas runt av centrifugalkraften utan stannar någonstans inom rotationsskivan och då blir det ingen klippning av. Har gjort en serviceställning så jag kan ha klipparen liggande på sidan i arbetshöjd. Den behöver göras ren nästan efter varje klippning. Daggen eller regnet gör ju att den "klibbar ihop " med allt fuktigt gräs. Funderar på att lossa lite på skruvarna som håller knivarna samt låsa dessa med Permatex eller liknande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!
Har gjort en mall av kartong som följer Indegons form, därefter sågat ut en u-formad vagga av brahaspånskivor som jag hittade garaget. I och med att att formen är uformad ligger den stadigt och kan inte kana ut.
Det enda jag saknar är en kompressor med tryckluft för att blåsa ren den, kanske nästa objekt att skaffa nästa år?
Har gjort en mall av kartong som följer Indegons form, därefter sågat ut en u-formad vagga av brahaspånskivor som jag hittade garaget. I och med att att formen är uformad ligger den stadigt och kan inte kana ut.
Det enda jag saknar är en kompressor med tryckluft för att blåsa ren den, kanske nästa objekt att skaffa nästa år?
Klicka här för att svara