Håller med GIX!
Dett kök är enligt mig ett typiskt exempel på hur man väljer att köpa dyra saker där det märks och billiga och bra saker för att komplettera med för att få en riktigt bra helhet till ett överkomligt pris.

Och den stora fördelen med IKEA är ju att om man faktiskt ångrar sig efter ett par år är det ju bara att köpa nya lådfronter. Antagligen har man trots det totalt inte betalt mer för sina två olika fronter än man betalar för en omgång fronter hos de dyra tillverkarna.

Redigerat:
Snyggt även om inte allt är i min smak, men det är ju ert kök:) Det ser hemtrevligt ut fast ni har mycket vitt, tycker en del har svårt att få den där hemtrevliga känslan. Många som drar upp ett kök med mycket vitt får de lätt att se sterilt ut men ni har lyckats bra.

Fint!

Finns det färdiga lådsatser till grunda skåp som under er micro, eller har ni byggt nån speciallösning? Hur djupa blir lådorna "effektivt"?

/Elin

Bagarn - inte intresserad av att betala 4 ggr priset av en vanlig för en inbyggnadsmicro

GIX & Pinebar - Tack!! Ja, byte av lådfronter lär inte tynga plånkan allt för mycket när det gäller IKEA.. Det var vitvaror, diskbänk, bänkskiva och hantverkare som kostade.

kloka_elin - IKEA har färdiga lådsatser för grunda skåp http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60110166 finns i 40, 60 el 80 cm bredd. Vi har 60 cm. Effektivt djup blir 35 cm tror jag - hittar inget måttband just nu...

Måste hålla med de som förordar IKEA. Tittar man på BETYDLIGT dyrare kök så använder de precis samma leverantörer av lådinsatser, gångjärn och annat som åtminstone jag anser vara högst relevant för ett köks kvalitetsintryck på några års sikt.

Däremot så bytte vi liksom ni ut en del detaljer för att få det där "lilla extra". Jag gillade det vridna skåpet vänster om kyl/frys, 60-bredd på en 40-plats, inte illa :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.