vad händer med era pannor när tankarna är fyllda och tempen skenar?
det står i broschyren/manualer att fläkten ska stanna när tempen överstiger 95 grader och ett mekaniskt överhettningsskydd löser ut om tempen fortsätter att stiga.
min panna gör inte det. eller jo, överhettningsskyddet går i vid 108 grader (panndisplay) men fläkten går inte ner där vid 95 grader.
dock verkningslöst om man har rejält drag i skorstenen pga storm/blåst.
har inte vågat testa att överladda tankarna men skulle va bra att veta.