Hej vi har en Ecotec tyr från 2004 i vårat hus och pellet delen fungerar ej ,inte gjort för förra ägaren heller som bodde här sju år, vi har bott här 1 år nu. Det hade vart bra att få igång den, är det någon som har en likadan? . Skruven snurrar när jag drar runt den manuellt och jag har säkerhets kretsen är hel , jag hittar inget bra elshema på kortet är det någon som har tips eller lite bilder på sin som fungerar känns som vi saknar något

• Baksidan av en Ecotec från 2004 med röda och svarta kablar inkopplade, placerad på ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektroniskt kretskort med flera färgade ledningar och komponenter för en Ecotec panna, ligger på ett trägolv.
    Skapa konto
  • Etikett på en Ecotec pelletsbrännare från modellen Tyr, tillverkad 2004, med serienummer K14451 och effekt på 7 kW.
    Skapa konto
  • Närbild av insidan på en pelletskamin av märket Ecotec Tyr från 2004, fokuserad på skruvmekanismen.
    Skapa konto
  • Pelletsmatarskruv med kedja och motor i en Ecotec tyr från 2004 installerad i ett hus, visad från sidan.
    Skapa konto
Finns i alla fall en brux på kaminen på nätet. Under "uppstart brännare" som beskriver funktionen, vart felar den i den sekvensen? Eller är den helt död. Meddelande på skärm?

H Håbbe01 skrev:
Finns i alla fall en brux på kaminen på nätet. Under "uppstart brännare" som beskriver funktionen, vart felar den i den sekvensen? Eller är den helt död. Meddelande på skärm?
Hej tack för ditt meddelande, jag hittade felet lite efter jag skrev 😆 det var en av pluggarna som satt fel från förra ägarns försök antagligen

• Gilla
Håbbe01
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.