1 698 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Ecoflex, VB eller Janfire
Tjenna!
Är i stånd att skaffa ny panna o brännare.
För stunden känns det som CTC Ecoflex, Värbaronen Pellmax/VikingBIO eller CombiFire/Janfire är det som jag väljer mellan.
Dom är ju lite annorlunda. Ecoflexen tycks innehålla mer funktionallitet än dom andra.
Pellmax känns enkel och kanske därmed robust. Förådsberedare eller värmeväxlare. Janfire o Ecoflex har underhålls eld, medan VikingBIO bara "kallstart" etc. etc.
Är det någon som har mer argument för den ena, andra eller tredje?
Är det stor skillnad i effektivitet? Är Ecoflexen problematiskt komplicerad?
Kommunalt vatten med hårdhet 5-6, är det ett problem för värmeväxlare?
Ge mig lite positiva och negativa argument!!
mvh
tommy
Är i stånd att skaffa ny panna o brännare.
För stunden känns det som CTC Ecoflex, Värbaronen Pellmax/VikingBIO eller CombiFire/Janfire är det som jag väljer mellan.
Dom är ju lite annorlunda. Ecoflexen tycks innehålla mer funktionallitet än dom andra.
Pellmax känns enkel och kanske därmed robust. Förådsberedare eller värmeväxlare. Janfire o Ecoflex har underhålls eld, medan VikingBIO bara "kallstart" etc. etc.
Är det någon som har mer argument för den ena, andra eller tredje?
Är det stor skillnad i effektivitet? Är Ecoflexen problematiskt komplicerad?
Kommunalt vatten med hårdhet 5-6, är det ett problem för värmeväxlare?
Ge mig lite positiva och negativa argument!!
mvh
tommy
Ja de är den utgående utan lamda o automatisk sotning, Men den ska ha spaksotning om dom inte har ett gäng pannor som är över ett år ståndes..
Bör inte vara några problem att köpa pannan av dom o sedan leja alt installera den själv, Justeringen behöver du bara en hushållsvåg för att göra
Bör inte vara några problem att köpa pannan av dom o sedan leja alt installera den själv, Justeringen behöver du bara en hushållsvåg för att göra
Klicka här för att svara