Hej! Skall måla eller möjligen tapetsera ett vardagsrum med takkupa, snedtak o en massa vinklar. Tänkte det kunde vara litet billigare att måla och skulle ändå valt en enfärgad tapet. Vi har blivit föreslagna att lägga eco:s fiberduk under. Blir det finare slutresultat? Det är inte en tjockare duk som jämnar ut särskilt mkt ojämnheter utan den tunna. Jag kan tänka mig att göra extrajobbet om det blir finare yta efter och kostnaden för en förgrundad duk är c:a 1000 kr för hela rummet, ok för oss. Vi har spacklat så gott vi kan men litet strukturskillnader och minimala ojämnheter finns ju kvar, dock inget som syns alls i de rum vi tapetserat (just inrett övervåning och tapetserat sovrummen). En del klagar också på att det är svårt att skära kanterna så att skarvarna blir fina. Är det svårare än på en tapet och varför? Hur gör man i hörnen? Skall den ligga litet omlott som en tapet där (dvs en som läggs kant i kant på väggen?) Eller skall jag gå runt hörnet ett par cm och sedan lägga kant i kant? Om det inte blir fint med duken kan jag tänka mig en tapet istället men då blir det nog en litet dyrare, tjockare med pappersyta och easy up. Surt bara med allt spill som blir med alla vinklar i ett sådant rum.