2 340 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Ebeco värmefolie fråga?
Hej!
Jag har lagt Ebeco värmefolie i källaren.
Installationen har gått bra och alla värden ser bra ut.
Dock så kommer jag inte upp i nån märkbar värme.
Har lagt Platon - golvspån - isoleringsmatta och sedan folien.
Allt är inkopplat enligt föreskrifter av elektriker. Vill gärna försäkra mig om att det är funktionellt innan jag lägger på byggfolie och lamellklick.
Har satt termostaten på max (45gr) men mattan uppnår max 25 grader.
Jag har lagt ut lösa golvbitar för att få en realistisk bild men inget förändras.
Nån som har erfarenhet av detta?
Måste jag lägga hela golvet för att kunna märka resultat?
Jag har lagt Ebeco värmefolie i källaren.
Installationen har gått bra och alla värden ser bra ut.
Dock så kommer jag inte upp i nån märkbar värme.
Har lagt Platon - golvspån - isoleringsmatta och sedan folien.
Allt är inkopplat enligt föreskrifter av elektriker. Vill gärna försäkra mig om att det är funktionellt innan jag lägger på byggfolie och lamellklick.
Har satt termostaten på max (45gr) men mattan uppnår max 25 grader.
Jag har lagt ut lösa golvbitar för att få en realistisk bild men inget förändras.
Nån som har erfarenhet av detta?
Måste jag lägga hela golvet för att kunna märka resultat?
Hur länge har du haft den på och hur varmt är det i rummet? Har du möjlighet att mäta strömmen till folien? Spontant låter det lite klent att den inte kommer över 25º.
Är det den här: http://www.ebeco.se/golvvarme/foil-kit? Den har lägre effekt än golvvärme brukar ha. Och golvet brukar inte bli mycket varmare än inomhusluften.
Är det den här: http://www.ebeco.se/golvvarme/foil-kit? Den har lägre effekt än golvvärme brukar ha. Och golvet brukar inte bli mycket varmare än inomhusluften.
Ett dygn har det stått på.A Avemo skrev:
Enligt tillverkaren så värms det inte förräns den kommer i kontakt med material.
Jag provade att lägga ut lösplankor av golvet så det täckte ca 2 kvm men tyckte inte det gav något.
Nästa teori jag har är att jag måste lägga hela golvet för att "försegla" värmen.
Klicka här för att svara
