Byggahus.se

Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 2 306 inlägg
  2. Appendix
    Medlem · 2 615 inlägg
    Jag gillar varken Ebba eller hennes parti. Men.
    Det här är ju ett drev om nått.

Det finns ju så många trådar kring frågeställningar som dessa i forumet. Och det enkla är ju att köparen kan ångra sig men får ersätta säljaren. Men om du säljer en fastighet kan du aldrig ångra dig om det inte står i avtalet

Roligt är ju även att man får det att låta som om hon har lurat farbrorn på affären och det borde vara värt mycket mer. När det är ett ruckel på en helt igenväxt tomt.
    Och de som uttalar sig är släktingar som syns på nån gammal avfotad bild med mannen och vilka man får anta agerar mer i ett egenvärde än i mannens intresse. Och är de som jagar på media och trakasserar mannen och kanske är de som man borde granska istället.

3. Handyman 1
    Medlem · 1 762 inlägg
    Börjar bli nog så många trådar om samma sak iaf:thinking:

• Laddar…
  4. Appendix
    Medlem · 2 615 inlägg
  5. C
    Medlem · 8 567 inlägg
    Verkligen.

Men då fortsätter vi väl lagfartsdiskussionen i den här tråden då.

Mycket märklig rubriksättning. Den missar ju den lilla detaljen "om lagfartsansökan går igenom". Finns det något som talar för att lagfart kommer att beviljas?

6. raubtier
    Medlem · 189 inlägg
    Vad talar emot? Hon har ju köpt fastigheten och kontrakt är skrivet? Att några släktingar blir frustrerade över att arvet gått förlorat lär ju inte hindra det?

Kanske missat något, jag brukar inte läsa skvallertidningarna, det brukar inte ge så mycket av sanningen när det handlar om drev mot politiker, särskilt inte när de inte besitter samma partifärg som tidningen gör.

7. harry73
    Allvetare · 11 730 inlägg
    Nej hon får inte lagfart än, men den kan förklaras vilande.
    Nu utgår jag ifrån att Ebba behöver betala hela köpesumman och att ett köpebrev ska upprättas innan hon kan få lagfart, men även om det inte behövs betalning enligt kontraktet, har det framkommit i median att hon inte skickade in första sidan av kontraktet där köpesumman står.
    Eftersom första sidan saknas, är ansökan inte komplett och kommer lagfarten vara vilande.
    Jag misstänker att hon gjorde så för att förhindra att Esbjörn ger fastigheten i gåva till brorsonen.

8. Jonatan79
    Medlem · 7 813 inlägg
    Japp, gäller att vara först i kön hos IM så ingen odåga till arvtagare slinker emellan! Ebba har rätt rådgivare!

9. M
    Medlem · 394 inlägg
    Heja Ebba!

Friskt med en politiker som står på sig. Både om detta och om festen. Inga pudlar här inte.

10. F
    Medlem · 187 inlägg
    Ja du, känns ju som att Busch i alla fall har juridiken på sin sida?

Sen om hon nu skulle ha pushat och manipulerat en äldre som det antyds i tidningarna så kanske det inte rimmar så bra med hennes politiska ställningstaganden. Å andra sidan sägs hon ha gjort detta av samme man som inte ska komma ihåg att han skrivit på några papper.

Vad är det Esbjörn ångrar, försäljningen i helhet eller bara försäljningspriset?

Har huset legat ute till försäljning? I så fall, vem blir förvånad om det skulle visa sig bara vara Esbjörns arvtagare som är bittra över att ha missat chansen att själva röja sly och gipsskiva sönder och vitmåla det gamla huset för att kunna klämma ut nån extra miljon, och nu ligger på Esbjörn att försöka dra tillbaka affären?

Om det inte legat ut däremot kan man ju undra vidare över hur affären gått till. Utan riktig insyn så kan man bara spekulera.

Är inte heller så mycket för Ebba B eller hennes politik, men visst känns detta drevigt från pressens sida. Å andra sidan, knappast den första eller sista gången en högt uppsatt politiker utsätts för drev.

11. Talvan
    Medlem · 394 inlägg
    Gubben är kanske psykisk inte i bra hälsa då borde köpet inte vara giltigt

12. A
    Medlem · 11 793 inlägg
    Då måste det göras juridiskt att fastslå att så är fallet!

13. thomas33
    Renoverare · 4 649 inlägg
    Hon visar gång på gång att hon saknar omdöme och omständigheterna kring denna fastighetsaffär kommer säkert att dyka upp igen inför nästa val.

14. S
    Medlem · 306 inlägg
    Det är som alltid av yttersta vikt att säkerställa att alla fakta är offentliggjorda innan man uttalar sig om något man inte har insyn i!

Jag gissar att de flesta ovan inte har mer fakta, och kanske extrapolerade sådana, än det som media presenterar. Är det egentligen tillräckligt för att sänka henne och ärligt? Nej, jag röstar inte på KD!

Ibland kan man tro att media konkurrerar om lösnummerförsäljningen med den på Malmskillnadsgatan.

15. Staffan2000
    Banned by Bo · 7 469 inlägg
    Varför det? Mitt hus köpte jag direkt utan att det hunnit "läggas ut".

Staffan

• Laddar…