84 786 läst ·
787 svar
85k läst
787 svar
Ebba Busch köper hus
njo men vad säger det?E El-Löken66 skrev:
ingenting egentligen..
Är jag mer moralisk eller etiksk för att jag är med i svenska kyrkan?
håller jag mer på dessa..?
Jag ser ingen anledning till att Ebba skulle vara mer kristen än mig i den bemärkelsen av att vara medlem i Svenska kyrkan..
som tur är nu så får vi alla välja..
Men jag har inte brytt mig..
har säkert bidragit med minst lika mycket till annat tok också skulle jag tro i samhället..
Ja, men jag tvivlar på att det gäller Busch, men även om det gör det tror jag att hon inte vill gå ur med tanke på att hon har en bakgrund i Livets Ord.E El-Löken66 skrev:
Det skulle kanske också vara negativt för KDs väljare om partiledaren gick ur Svenska Kyrkan utan att gå med i något annat kristet samfund. Svenska Kyrkan är nog dessutom det samfund som passar bäst för en KD-ledare. Lagom mycket kristendom som inte skrämmer bort KD-väljare.
Nej, det är inte ett dugg komplicerat att utträda ut Svenska Kyrkan. Jag gjorde det genom att skriva ett brev till Kyrkan om saken så fort jag blev myndig.
Redigerat:
Aha! Det är nog ändrat "sen sist". Lite bättre, men jag tycker att man bör vara myndig innan man går med i religiösa sekter.
Men stämmer det verkligen?
Alla som döps inom Svenska kyrkan blir medlemmar automatiskt.
Men stämmer det verkligen?
Alla som döps inom Svenska kyrkan blir medlemmar automatiskt.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 952 inlägg
Jag tror man får ”lite” problem med religionsfriheten om man skulle försöka neka föräldrar att uppfostra sina barn religiöst. Och vem, måste man fråga sig, borde ha rätten att bestämma det över förmyndarnas huvuden?
Med det sagt förstår jag mig inte heller på dem som tror på tomtar och troll och andra övernaturliga väsen.
Med det sagt förstår jag mig inte heller på dem som tror på tomtar och troll och andra övernaturliga väsen.
Ojdå. Det var ju inte bra…P pmd skrev:
Något jag fick veta långt efter att jag lämnat sekten var att de gjort en notering i sina böcker på mina barn att deras far inte längre är med i sekten… mycket irriterande. Det har ju INGENTING med deras relation till sekten att göra…
När jag hörde det så kändes det om möjligt ännu bättre att jag lämnat.
Det enda som möjligen grämer mig är att jag inte gått ur tidigare…
Att du är ganska kass på att sköta din ekonomiMaskintok skrev:
Den som i hela sitt vuxna liv betalar en föreningsavgift, får man ändå förutsätta, uppskattar medlemskapet.
I hennes fall, vore det nog politiskt självmord att gå ur svenska kyrkan. Långt värre än att köpa ett hus.
Staffans
Jag tycker att religionsfrihet även ska innebära frihet från religion.Nötegårdsgubben skrev:
En religiös sekt är inte som vilken frimärkessamlarförening eller idrottsförening som helst.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 952 inlägg