Det känns ju bra att dom omarbetade reglerna så det blev mer lättbegripligt :confused:
 
Om bilens tjänstevikt är dubbelt så hög som släpets totalvikt (1500kg för 750kg kärra) är det bruttovikten som gäller oavsett vad tillverkaren har satt som maxvikt för obromsat släp
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.