Har en vägg som jag inte vill spackla, tänkte först sätta upp easy cover innan jag sätter väv. Eller är det mindre känsligt att sätta väv på en ojämn vägg än tapet?

Hej
Alla missar som finns på väggen kommer att synas efter vävuppsättningen oxå speciellt om väven är slät. Jag hade bredspacklat för jag tycker easycover är för dyr jämnfört med spackel!
Anders

sätter du cover så behöver du inte väven (om det inte är stykturen du är ute efter..)

Spackel är billigare men kräver lite mer pyssel för den som inte är så van.

/sponken

Det beror ju helt på vad det är för underlag! Herregud, lita inte på folk som sitter på internet och säger saker, bäst och enklast är renoveringsgips, det är min åsikt. (som är bäst) Lycka till!

Manberg skrev:
lita inte på folk som sitter på internet och säger saker, bäst och enklast är renoveringsgips
Och då behöver han alltså inte spackla enligt dig? För det var ju det han ville slippa!

Hmmm.

P.

Vilket är det enklaste sättet att montera renoverings gips på putsad lättbetongvägg??
Jag föredrar easy cover eller bredspackling.. men det är bara vad jag tycker.

Har precis satt upp easy cover i hela v-rummet. Grymt resultat och gick väldigt snabbt o smidigt.

Täcktapeten som jag använde heter Easy cover och är lite hårdare och gjord med/av glasfiber sedan finns det andra lite "mjukare" o av annat material som jag inte vet hur bra / dåliga de är.

Rekommenderar helt klart Easy cover.

/ Mikael

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.