41 318 läst ·
205 svar
41k läst
205 svar
E-lås med allt i låskistan
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 682 inlägg
Ja, jag ser mest bara möjligheter.pacman42 skrev:
Och som med mycket annat är det väl bara roligt att skapa någonting själv
Prylar finns!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 20 241 inlägg
Det där var ju ungefär lika fult som de andra hemska externa lösningarna
Jag skulle inte använda Level Lock+ i Sverige ändå. För att få plats med batteriet så har de placerat det inne i låskolven, men de fick bara plats med ett CR123-batteri som räcker "upp till 6 månader", räkna inte med mer än 2 månader i vårt kalla vinterklimat.
En god tanke, men nej...
Men det gav mig ett par idéer rörande hur man kan bygga en smart låskista på vår standard. Genom att stoppa in batterierna från sidan så kan man nog få in upp till fyra batterier, men de blir fortfarande kalla...
En god tanke, men nej...
Men det gav mig ett par idéer rörande hur man kan bygga en smart låskista på vår standard. Genom att stoppa in batterierna från sidan så kan man nog få in upp till fyra batterier, men de blir fortfarande kalla...
Produkter som diskuteras: "rörtång"
Rörtänger
Rörtänger är specialiserade verktyg som används för att greppa och vrida rör och rördelar vid montering eller demontering. De är utformade med kraftiga käftar som kan ge ett fast grepp om runda, fyrkantiga, sexkantiga och åttkantiga rör
Läs mer
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 682 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 241 inlägg
Det har du nog helt rätt i, och det är säkerligen inte godkänt här i Sverige.pacman42 skrev:
Dock ser jag personligen mest låset som en symbolisk handling, det vill säga att "jag är inte hemma".
Fattar dock att långt ifrån alla accepterar en sån lösning, och det beror troligtvis på var man bor.
I föräldrahemmet har vi fortfarande kvar den högst analoga lösningen - kvasten, den är kompatibel med det mesta
Där (också) har utvecklingen av mänskligheten gått bakåt...svårigheten att skilja på ditt och mitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 682 inlägg
Nja, skilja på ditt och mitt har många haft länge, problemet är väl att de som har denna svårighet kan ta sig dit de inte brukade kunna ta sig.Hannuse skrev:
Det har du nog helt rätt i, och det är säkerligen inte godkänt här i Sverige.
Dock ser jag personligen mest låset som en symbolisk handling, det vill säga att "jag är inte hemma".
Fattar dock att långt ifrån alla accepterar en sån lösning, och det beror troligtvis på var man bor.
I föräldrahemmet har vi fortfarande kvar den högst analoga lösningen - kvasten, den är kompatibel med det mesta
Där (också) har utvecklingen av mänskligheten gått bakåt...svårigheten att skilja på ditt och mitt.
[bild]
Men det är Offtopic.


