41 323 läst ·
205 svar
41k läst
205 svar
E-lås med allt i låskistan
Renoverare
· Stockholm
· 20 272 inlägg
Nu är ju denna tråd för oss som inte vill ha skitfula externa lösningar.
Då flikar jag in med ett alternativ till, som jag har till en dörr in till garaget.
Satte ett elektroniskt låsbleck, som jag sedan styr via Zwave.
Inget ingrepp i låskistan överhuvudtaget, utan jag bytte istället blecket i dörrkarmen.
Satte ett elektroniskt låsbleck, som jag sedan styr via Zwave.
Inget ingrepp i låskistan överhuvudtaget, utan jag bytte istället blecket i dörrkarmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Har för mig att jag har läst att försäkringsbolagen inte godkänner den lösningen, har du någon koll på det?Hannuse skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 272 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 272 inlägg
Världens största internet-bolag har nog koll på säkerheten. Iallafall bättre än de flesta aktörer. Mikrosoft har ju iof bättre lösning med sin identitet server och kringliggande svit av verktygJ JohanLun skrev:
Säkerhetslösningarna från Apple/Google/Microsoft för denna typer av tjänster är gemensam (OAUTH2) och säkerheten för användare/lösenord styr du ju själv över med 2-phase autentication etc. Intrusion i deras system är nog det minsta man behöver oroa sig för.AndersMalmgren skrev:
Nu håller företagen dessutom på att göra ett gemensamt ramverk för själva identitetshanteringen också så att man kan använda samma identitet överallt.
I google är jag närmast rädd att någon säger "google, lås upp alla dörrar". Jag har försökt stänga av allt där man med google kan ringa samtal, beställa varor osv. För röststyrningen är långt ifrån klockren. Hos oss har belysning tänts och musik slagits igång vid tillfällen där man helt klart inte velat det. Home har för mig en säkerhetsnivå på entertainmentnivå. För lås och larm vill jag ha mer säkerhet.pacman42 skrev:
Säkerhetslösningarna från Apple/Google/Microsoft för denna typer av tjänster är gemensam (OAUTH2) och säkerheten för användare/lösenord styr du ju själv över med 2-phase autentication etc. Intrusion i deras system är nog det minsta man behöver oroa sig för.
Nu håller företagen dessutom på att göra ett gemensamt ramverk för själva identitetshanteringen också så att man kan använda samma identitet överallt.
